Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / COG 210 - COĞRAFYA

Kodu: COG 210 Adı: ORYANTRİNG Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü COĞRAFYA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, oryantring ilgili temel kavram bilgi ve becerilerin kuramsal ve uygulamalı biçimde öğretilmesini amaçlar

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Doğa sporlarının çeşitlerini bilme PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PÇ-5 Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama vb coğrafi teknolojilerle çalışabilme.
PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi
PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Doğa ortamını inceleme ve bu yaşama uyum sağlama PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Orienteering konusunda bilgi ve becerilerini kullanarak hedef bulabilme PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Oryantiring sporuna giriş ve tarihçe, kavramlar bilgisi, kullanılan malzemeler, yarışma çeşitleri ve kuralları, harita bilgisi, yer, yöne ve mesafe tahmini, arazide kesit alma, oryantiring yarış uygulamaları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Oryantiring Tanıtımı, Tarihçesi, Temel Kavramlar ve Malzeme Bilgisi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Koşarak Oryantiring, Bisikletle Oryantiring, Kayakla Oryantiring, Patika Oryantiringi, Yarışma Kategorileri, Yarışma Kuralları Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 Oryantiring Haritası, Ölçek, Münhanilerin Başlıca Özellikleri, Yeryüzü Şekilleri Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Oryantring Haritasında Kullanılan Renk ve Semboller Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 Oryantiring Haritasının Pusula İle Kullanımı, Haritayı Pusulasız Yönüne Koyma, Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 Sütunların Açıklamaları, Hedef Bilgi Kartında Kullanılan Semboller Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
7 Kasıtlı Sapma, Parmak Takibi, Çizgisel Hat Takibi, Haritayı Sadeleştirme, Kaba Oryantiring, İnce Pusula, Kaba Pusula, Adım Sayma, Bilardo Tekniği, Son Saldırı Noktası Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
8 Ara Sınav
9 Parkur Planlamanın Temel İlkeleri, Kısa, Orta, Uzun ve Bayrak Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
10 14 Yaş Altı ve Yeni Başlayanlar için Parkur Planlama Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
11 Ocad Harita Çizim Programı Yada El ile Okul , Sınıf ve Spor Salonu Haritası Çizimi ve Parkur Planlama Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
12 Klasik, Yıldız, Kelebek, Skor, Hafıza, Labirent, Çizgi, Süt Tarlası, Münhani Takibi, Münhani, Bitki Örtüsü, Su Nesnesi, İnsan Yapımı Nesneler, Koridor, Pencere, Kombo Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
13 Anaerobik, Aerobik, Kuvvet, Tepe ve Fartlek Antrenman Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
14 Anaerobik, Aerobik, Kuvvet, Tepe ve Fartlek Antrenman Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
15 Oryantring yarışı Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tanrıkulu, M. (2017) Oryantiring
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projektor, bölge harite ve krokisi, pusula, hedef bayrakları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 2 1 10
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 1 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 2 2
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 2 2
       c) Performans Ödevi 1 3 3
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 3 3
0
0
Toplam İş Yükü 90