|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, oryantring ilgili temel kavram bilgi ve becerilerin kuramsal ve uygulamalı biçimde öğretilmesini amaçlar |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Doğa sporlarının çeşitlerini bilme |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-5 Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama vb coğrafi teknolojilerle çalışabilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Doğa ortamını inceleme ve bu yaşama uyum sağlama |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Orienteering konusunda bilgi ve becerilerini kullanarak hedef bulabilme |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Oryantiring sporuna giriş ve tarihçe, kavramlar bilgisi, kullanılan malzemeler, yarışma çeşitleri ve kuralları, harita bilgisi, yer, yöne ve mesafe tahmini, arazide kesit alma, oryantiring yarış uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oryantiring Tanıtımı, Tarihçesi, Temel Kavramlar ve Malzeme Bilgisi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Koşarak Oryantiring, Bisikletle Oryantiring, Kayakla Oryantiring, Patika Oryantiringi, Yarışma Kategorileri, Yarışma Kuralları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Oryantiring Haritası, Ölçek, Münhanilerin Başlıca Özellikleri, Yeryüzü Şekilleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Oryantring Haritasında Kullanılan Renk ve Semboller | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Oryantiring Haritasının Pusula İle Kullanımı, Haritayı Pusulasız Yönüne Koyma, | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Sütunların Açıklamaları, Hedef Bilgi Kartında Kullanılan Semboller | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
7 | Kasıtlı Sapma, Parmak Takibi, Çizgisel Hat Takibi, Haritayı Sadeleştirme, Kaba Oryantiring, İnce Pusula, Kaba Pusula, Adım Sayma, Bilardo Tekniği, Son Saldırı Noktası | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Parkur Planlamanın Temel İlkeleri, Kısa, Orta, Uzun ve Bayrak | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
10 | 14 Yaş Altı ve Yeni Başlayanlar için Parkur Planlama | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
11 | Ocad Harita Çizim Programı Yada El ile Okul , Sınıf ve Spor Salonu Haritası Çizimi ve Parkur Planlama | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
12 | Klasik, Yıldız, Kelebek, Skor, Hafıza, Labirent, Çizgi, Süt Tarlası, Münhani Takibi, Münhani, Bitki Örtüsü, Su Nesnesi, İnsan Yapımı Nesneler, Koridor, Pencere, Kombo | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
13 | Anaerobik, Aerobik, Kuvvet, Tepe ve Fartlek Antrenman | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
14 | Anaerobik, Aerobik, Kuvvet, Tepe ve Fartlek Antrenman | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
15 | Oryantring yarışı | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tanrıkulu, M. (2017) Oryantiring | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projektor, bölge harite ve krokisi, pusula, hedef bayrakları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 2 | 2 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
c) Performans Ödevi | 1 | 3 | 3 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |