Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULS412 - ULUSLARARASI İLİŞKİLER

Kodu: ULS412 Adı: MEDYA VE ULUSLARARASI POLİTİKA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı UMUT YUKARUÇ (umutyukaruc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin medya ve siyaset ilişkisini analitik düşünceyle sorgulamasını sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 medya ve siyaset ilişkisini kavrayabilir. PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir.
PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir.
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir.
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir.
PÇ-16 Türkiye ve Dünya tarihinin yanı sıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 medyanın tarihsel sürecini öğrenebilir PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir.
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir.
PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 yeni medya kavramını öğrenebilir PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir.
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Medya araçları, medya tarihi, medya-sermaye ilişkileri, medya-iktidar ilişkileri, iletişim modelleri, medyatik dilin çözümlenmesi, alternatif veya yeni medya, uluslararası ilişkiler, dış politika.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders tanıtım. Değerlendirme ölçütlerinin öğrenciler ile paylaşılması. Dersin önemi, uluslararası ilişkiler disiplini içerisindeki yeri. Derse giriş. Medya nedir? Sözlü anlatım, interaktif tartışma
2 Medya çalışmalarına giriş. Medyanın gelişimi: teoriler ve yaklaşımlar-I Sözlü anlatım, interaktif tartışma
3 Medya çalışmalarına giriş. Medyanın gelişimi: teoriler ve yaklaşımlar-II Sözlü anlatım, interaktif tartışma
4 Eleştirel Kuramlar: Frankfurt Okulu Sözlü anlatım, interaktif tartışma
5 Eleştirel Kuramlar: İngiliz Kültürel Çalışmaları, Medya ve Popüler Kültür İlişkisi Sözlü anlatım, interaktif tartışma
6 Eleştirel Kuramlar: Ekonomi Politik, Medya ve Rıza Üretimi Sözlü anlatım, interaktif tartışma
7 CNN Etkisi, Temsil ve Uluslararası İlişkiler Sözlü anlatım, interaktif tartışma
8 Ara Sınav
9 Yumuşak Güç ve Medya Sözlü anlatım, interaktif tartışma
10 Kamu Diplomasisi ve Medya Sözlü anlatım, interaktif tartışma
11 Medya ve Uluslararası Hareketler Sözlü anlatım, interaktif tartışma
12 Medya ve Propaganda Sözlü anlatım, interaktif tartışma
13 Medya, Dezenformasyon ve Manipülasyon Sözlü anlatım, interaktif tartışma
14 Popüler Kültür ve Uluslararası İlişkiler-I Sözlü anlatım, interaktif tartışma
15 Popüler Kültür ve Uluslararası İlişkiler-II Sözlü anlatım, interaktif tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Chomsky, Noam ve Herman, Edward S. (2006), Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği, (çev.) Ender Abadoğlu, Aram Yayınları, İstanbul
2 Debord, Guy (2010), Gösteri Toplumu, (çev.) Ayşen Ekmekçi ve Okşan Taşkent, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
3 Baudrillard, Jean (2010), Tüketim Toplumu, (çev.) Ferda Keskin ve Hazal Deliceçaylı, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
4 McLuhan, Marshall ve Fiore, Quentin (2005), Yaradanımız Medya: Medyanın Etkileri Üzerine Bir Keşif Yolculuğu, (çev.) Ünsal Oskay, Turkuvaz Kitap, İstanbul
5 Geoff Kemp and at all. (2016), Politics and Media, New Zealand.
6 Türkiye'de Medya Ekonomisi, Michael Kuyucu, Esen Kitap
7 İngiliz Kültürel Çalışmaları, Graeme Turner, 2016, Heretik, Ankara.
8 Media Culture: Cultural Studies, identity and politics between the modern and postmodern, Douglas Kellner, 2011, Routledge: London and New York.
9 Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar, Modeller, Burak Özçetin, 2018, İletişim Yayıncılık: İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Belirtilen kitap ve makaleler, çeşitli görsel ve işitsel materyal.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 %40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 %60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 11 33
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 4 4
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150