|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UMUT YUKARUÇ (umutyukaruc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin medya ve siyaset ilişkisini analitik düşünceyle sorgulamasını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | medya ve siyaset ilişkisini kavrayabilir. |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-16 Türkiye ve Dünya tarihinin yanı sıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | medyanın tarihsel sürecini öğrenebilir |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | yeni medya kavramını öğrenebilir |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Medya araçları, medya tarihi, medya-sermaye ilişkileri, medya-iktidar ilişkileri, iletişim modelleri, medyatik dilin çözümlenmesi, alternatif veya yeni medya, uluslararası ilişkiler, dış politika. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders tanıtım. Değerlendirme ölçütlerinin öğrenciler ile paylaşılması. Dersin önemi, uluslararası ilişkiler disiplini içerisindeki yeri. Derse giriş. Medya nedir? | Sözlü anlatım, interaktif tartışma |
2 | Medya çalışmalarına giriş. Medyanın gelişimi: teoriler ve yaklaşımlar-I | Sözlü anlatım, interaktif tartışma |
3 | Medya çalışmalarına giriş. Medyanın gelişimi: teoriler ve yaklaşımlar-II | Sözlü anlatım, interaktif tartışma |
4 | Eleştirel Kuramlar: Frankfurt Okulu | Sözlü anlatım, interaktif tartışma |
5 | Eleştirel Kuramlar: İngiliz Kültürel Çalışmaları, Medya ve Popüler Kültür İlişkisi | Sözlü anlatım, interaktif tartışma |
6 | Eleştirel Kuramlar: Ekonomi Politik, Medya ve Rıza Üretimi | Sözlü anlatım, interaktif tartışma |
7 | CNN Etkisi, Temsil ve Uluslararası İlişkiler | Sözlü anlatım, interaktif tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yumuşak Güç ve Medya | Sözlü anlatım, interaktif tartışma |
10 | Kamu Diplomasisi ve Medya | Sözlü anlatım, interaktif tartışma |
11 | Medya ve Uluslararası Hareketler | Sözlü anlatım, interaktif tartışma |
12 | Medya ve Propaganda | Sözlü anlatım, interaktif tartışma |
13 | Medya, Dezenformasyon ve Manipülasyon | Sözlü anlatım, interaktif tartışma |
14 | Popüler Kültür ve Uluslararası İlişkiler-I | Sözlü anlatım, interaktif tartışma |
15 | Popüler Kültür ve Uluslararası İlişkiler-II | Sözlü anlatım, interaktif tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Chomsky, Noam ve Herman, Edward S. (2006), Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği, (çev.) Ender Abadoğlu, Aram Yayınları, İstanbul | |
2 | Debord, Guy (2010), Gösteri Toplumu, (çev.) Ayşen Ekmekçi ve Okşan Taşkent, Ayrıntı Yayınları, İstanbul | |
3 | Baudrillard, Jean (2010), Tüketim Toplumu, (çev.) Ferda Keskin ve Hazal Deliceçaylı, Ayrıntı Yayınları, İstanbul | |
4 | McLuhan, Marshall ve Fiore, Quentin (2005), Yaradanımız Medya: Medyanın Etkileri Üzerine Bir Keşif Yolculuğu, (çev.) Ünsal Oskay, Turkuvaz Kitap, İstanbul | |
5 | Geoff Kemp and at all. (2016), Politics and Media, New Zealand. | |
6 | Türkiye'de Medya Ekonomisi, Michael Kuyucu, Esen Kitap | |
7 | İngiliz Kültürel Çalışmaları, Graeme Turner, 2016, Heretik, Ankara. | |
8 | Media Culture: Cultural Studies, identity and politics between the modern and postmodern, Douglas Kellner, 2011, Routledge: London and New York. | |
9 | Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar, Modeller, Burak Özçetin, 2018, İletişim Yayıncılık: İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Belirtilen kitap ve makaleler, çeşitli görsel ve işitsel materyal. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |