Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT107 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT107 Adı: YÜZME Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; hiç bilmeyenlere yüzme öğretmek ve serbest yüzme tekniğini öğretmek az bilenlere serbest ve sırtüstü yüzme tekniğini öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 suda durabilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 suda serbest ve sırt üstü kayma hareketi yapabilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 suda nefes verebilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 serbest stilde yüzebilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Su ortamına Uyum Duruşlar Serbest Yüzme tekniğini geliştirici alıştırmalar Sırtüstü Yüzme tekniğini geliştirici alıştırmalar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, dersin amaçları hakkında öğrencinin bilgilendirilmesi, havuz kullanım kuralları. Uygulama
2 Serbest Yüzme Tekniği ilgili tümden gelim eğitsel çalışmaların izlenmesi Uygulama
3 Suda Duruş Çalışmaları Uygulama
4 Suda Serbest ve Sırtüstü Kayma çalışmaları Uygulama
5 Suya Nefes verme Çalışmaları Uygulama
6 Serbest ve Sırtüstü Ayak Vuruşu Çalışmaları Uygulama
7 Serbest ve Sırtüstü Yan Ayak Çalışmaları Uygulama
8 Ara Sınav
9 Serbest Yüzme Tekniği Kol Çalışmaları Uygulama
10 Serbest Yüzme Tekniği Koordinasyon Çalışmaları Uygulama
11 Serbest Yüzme Tekniği Çalışmaları Uygulama
12 Sırtüstü Yüzme Tekniği Kol Çalışmaları Uygulama
13 Sırtüstü Yüzme Tekniği Koordinasyon Ve Yüzme Çalışmaları Uygulama
14 Genel Sınav Hazırlığı Uygulama
15 Genel Sınav Hazırlığı Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Brooks. M. 2011. Developing Swimmers. USA. Human Kinetics
2 Maglischo, E.,W. (2003) Swimming Fastest: Revised edition, Human Kinetics, Champaign IL,
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Dersler tümüyle yüzme havuzunda ve yüzme kıyafetiyle icra edilir. Bu amaçla aşağıdaki ekipman hazır bulundurulmalıdır. Yüzme kıyafeti (mayo, şort vb.) Yüzücü paleti, Bone, Yüzücü gözlüğü havuz aidatı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 2 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 6 6
       c) Performans Ödevi 1 5 5
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 99