|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ECE SERRİCAN KABALCI (eceserrican@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ECE SERRİCAN KABALCI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dilbilgisi konularını (sağlam cümlelerle) öğrenir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Okuma alışkanlığını geliştirerek düşünce sistemini hızlandırma yollarını öğrenir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini gösterebilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Dil ve dilin özelliklerini belirtebilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dil nedir? Dillerin doğuşu. Dil düşünce bağlantısı. Dil kültür bağlantısı. Dil toplum bağlantısı. Dünya dilleri ve Türkçe. Türk dilinin tarihçesi. Ses bilgisi. Türkçe kelimelerin ses özellikleri, vurgu, heceler. Yapı bilgisi. Yapım ekleri, Çekim ekleri. Kelime, anlam derecelerine göre kelimeler, Anlam ilişkilerine göre kelimeler yapı bakımından kelime çeşitleri. Kelime türleri. Bağlaç grubu, ünlem grubu, tekrarlar, fiilimsiler sayı grubu, birleşik fiiller. Cümle, cümlenin öğeleri, cümle çeşitleri. Yazım kuralları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, Giriş: Genel Bilgi, Amaç, Yöntem, Kaynaklar, Kurallar, Sınavlar | Çevrim içi sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
2 | Dil, Kökeni ve Özellikleri | Çevrim içi sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
3 | Dilin Millet, Kültür ve Medeniyet İle İlişkisi | Çevrim içi sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
4 | Dil-Düşünce İlişkisi | Çevrim içi sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
5 | Dil ve İletişim | Çevrim içi sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
6 | Dil Türleri: Yazı Dili, Konuşma Dili, Lehçe, Ağız (Şive), İstanbul Türkçesi, Kişisel Dil... | Çevrim içi sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
7 | Ana Dil, Ana Dili, İkinci Dil, Yabancıl Dil, Ortak İletişim Dili, Resmi Dil (Devlet Dili) Bilim-Kültür-Sanat Dili, Eğitim Dili, Teknoloji Dili | Çevrim içi sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkçe - Türk Dili Adı, Türkçenin Kimlik Bilgileri | Çevrim içi sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
10 | Oluşumlarına Göre Diller: Yapay Diller, Doğal Diller / Dillerin Sınıflandırılması ve Dil Aileleri / Türkçenin Dil Aileleri İçindeki Yeri ve Önemi, Altay Dil Ailesi | Çevrim içi sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
11 | Türk Dilinin Tarihi | Çevrim içi sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
12 | Türkçenin Bugünkü Durumu ve Türk Dünyası Harf ve Dil Devrimleri Türkiye Türkçesi, Önemi ve Sorunları | Çevrim içi sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
13 | Türkçenin Ses, Biçim ve Söz Dizimi Özellikleri Türkçenin Söz Varlığı | Çevrim içi sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
14 | Noktalama İşaretleri | Çevrim içi sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
15 | Yazım Kuralları | Çevrim içi sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aksu, Mustafa. Yazılı ve Sözlü Anlatım Ders Notları, 2005 | |
2 | M. Ata. Örnekli-Açıklamalı Yazılı ve Sözlü Anlatım Klavuzu, 2. Baskı, Alfa yayınları İstanbul 2001 | |
3 | Prof. Dr. Şerif Aktaş - Yazılı ve Sözlü Anlatım | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, bilgisayar, internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |