Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT117 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT117 Adı: PİLATES Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Minder üzerinde ya da özel olarak dizayn edilmiş aletlerle kasları güçlendirmek, esnekliği arttırmak ve vücudun genel sağlığını iyileştirmek, zihin-beden bütünlüğünü sağlamak, vücudun merkezini (core) güçlendirip, denge-koordinasyonu arttırmak, vücudun daha iyi tanınmasını sağlamak ve faydalarını günlük hayata aktarmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pilatesi tanımlayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Pilatesin önemini açıklayabilir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Pilateste kullanılan araçları tanıyabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Pilates programı geliştirebilir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pilates nedir, tarihçesi Pilates prensipleri: nefes, konsantrasyon, kontrol, merkezleme, kusursuzluk, dengeli kas gelişimi, ritim, bedenin bütün halinde hareketi, gevşeme Pilates hareket ilkeleri: nefes, core aktivasyonu, natural spine, abdominal güçlenme, lumbopelvik stabilizasyonu, omurganın güçlemdirilmesi ve mobilize edilmesi, scapular stabilizasyon ve mobilizasyon, hizalanmanın düzeltilmesi, gevşetici çalışma, esneme. Pilates eğitiminde dikkat edilmesi gereken durumlar, risk faktörleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pilatesin tanımı ve tarihçesi Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
2 Pilatesin yeri ve önemi Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
3 Pilatesin faydaları ve temel amaçları Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
4 Pİlateste kullanılan araçlar ve kullanımları Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
5 Pilateste mat egzersizleri Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
6 Pilateste mini-ball egzersizleri Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
7 Pilateste mat ve top egzersizleri Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Pilateste big-ball egzersizleri Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
10 Pilateste çember egzersizleri Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
11 Pilateste bant egzersizleri Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
12 Pİlateste bosu egzersizleri Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
13 Örnek pilates egzersizleri, big-ball ve bant serisi Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
14 Örnek pilates egzersizleri, mini-ball ve çember serisi Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
15 Genel sınava hazırlık Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Federasyon Yayınları
2 • Pilates Eğitmenler için El Kitabı, Gül Baltacı, Aydan Aytar, 2017, 332, ISBN: 9786059160520.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 2 10
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 92