|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Minder üzerinde ya da özel olarak dizayn edilmiş aletlerle kasları güçlendirmek, esnekliği arttırmak ve vücudun genel sağlığını iyileştirmek, zihin-beden bütünlüğünü sağlamak, vücudun merkezini (core) güçlendirip, denge-koordinasyonu arttırmak, vücudun daha iyi tanınmasını sağlamak ve faydalarını günlük hayata aktarmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Pilatesi tanımlayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Pilatesin önemini açıklayabilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Pilateste kullanılan araçları tanıyabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Pilates programı geliştirebilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Pilates nedir, tarihçesi Pilates prensipleri: nefes, konsantrasyon, kontrol, merkezleme, kusursuzluk, dengeli kas gelişimi, ritim, bedenin bütün halinde hareketi, gevşeme Pilates hareket ilkeleri: nefes, core aktivasyonu, natural spine, abdominal güçlenme, lumbopelvik stabilizasyonu, omurganın güçlemdirilmesi ve mobilize edilmesi, scapular stabilizasyon ve mobilizasyon, hizalanmanın düzeltilmesi, gevşetici çalışma, esneme. Pilates eğitiminde dikkat edilmesi gereken durumlar, risk faktörleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Pilatesin tanımı ve tarihçesi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
2 | Pilatesin yeri ve önemi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
3 | Pilatesin faydaları ve temel amaçları | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
4 | Pİlateste kullanılan araçlar ve kullanımları | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
5 | Pilateste mat egzersizleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
6 | Pilateste mini-ball egzersizleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
7 | Pilateste mat ve top egzersizleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Pilateste big-ball egzersizleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
10 | Pilateste çember egzersizleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
11 | Pilateste bant egzersizleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
12 | Pİlateste bosu egzersizleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
13 | Örnek pilates egzersizleri, big-ball ve bant serisi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
14 | Örnek pilates egzersizleri, mini-ball ve çember serisi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
15 | Genel sınava hazırlık | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Federasyon Yayınları | |
2 | • Pilates Eğitmenler için El Kitabı, Gül Baltacı, Aydan Aytar, 2017, 332, ISBN: 9786059160520. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |