|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, tiyatro ve drama tekniklerini kullanarak, doğaçlama oluşum süreçlerini canlandırmak, oyunlar ve canlandırmalar yoluyla antrenör adayları arasındaki uyum, güven ve iletişimi eğitim hedefli bir çerçevede gerçekleştirmek ve antrenörde aktif bir eğitim ortamı yaratma becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Drama terimini tanımlayabilir ve dramanın farklı türleri arasında karşılaştırmalar yapabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Eğitsel dramanın yapısını ve uygulama aşamalarını açıklayabilir, çocukların gelişimi ve eğitiminde oyun ve dramanın önemini açıklar. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Eğitsel drama ortamını tasarlayarak, eğitsel drama etkinlik örnekleri hazırlayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın gençlere ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitici drama teriminin tanımı | Örnek Olay Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, İkili Çalışma, Beyin Fırtınası |
2 | Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler | Örnek Olay Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, İkili Çalışma, Beyin Fırtınası |
3 | Çocuklarla dramanın tarihçesi | Örnek Olay Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, İkili Çalışma, Beyin Fırtınası |
4 | Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararları | Örnek Olay Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, İkili Çalışma, Beyin Fırtınası |
5 | Eğitici drama öğretmenin nitelikleri | Örnek Olay Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, İkili Çalışma, Beyin Fırtınası |
6 | Eğitici dramanın uygulanmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar | Örnek Olay Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, İkili Çalışma, Beyin Fırtınası |
7 | Öğrenme türleri ile drama arasındaki ilişki | Örnek Olay Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, İkili Çalışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması | Örnek Olay Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, İkili Çalışma, Beyin Fırtınası |
10 | Uygulamalı Doğaçlama yapma | Örnek Olay Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, İkili Çalışma, Beyin Fırtınası |
11 | İlköğretimde eğitici dramanın önemi | Örnek Olay Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, İkili Çalışma, Beyin Fırtınası |
12 | İlköğretimde günlük ve haftalık plan içinde dramanın yeri | Örnek Olay Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, İkili Çalışma, Beyin Fırtınası |
13 | Eğitici dramada özel teknikler | Örnek Olay Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, İkili Çalışma, Beyin Fırtınası |
14 | Yeni drama örneklerinin geliştirilmesi | Örnek Olay Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, İkili Çalışma, Beyin Fırtınası |
15 | Yeni drama örneklerinin geliştirilmesi | Örnek Olay Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, İkili Çalışma, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Adıgüzel, H. Ö., Üstündağ, T. Öztürk, A. (2009). İlköğretimde Drama, Anadolu Üni. Yayınları. | |
2 | Akyol, A. K. ve diğerleri. (2011). İlköğretimde Drama, İstanbul: Kriter Yayınları. | |
3 | Karadağ, E., Çalışkan, N. (2008). Kuramdan-Uygulamaya İlköğretimde Drama, Ankara: Anı Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 13 | 13 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |