Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT131 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT131 Adı: SATRANÇ Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERKAN UZLAŞIR (serkanuzlasir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Satrançta farklı açılışlar yapabilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Satrançta oyun kuralları ve taşların hareketlerini bilir PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Satranç öğretim yöntemlerini uygulamada yapabilir PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Satrançta taktik uygulaması yapabilir PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Satranç tarihi ve gelişim süreci Uygulama
2 Oyunların yazılması, notasyonda kullanılan simgeler Uygulama
3 Taşların dizilişi; kale, fil, vezir hareketleri ve taş alışları Uygulama
4 At, piyon ve şah hareketleri ve taş alışları Uygulama
5 Taş isteme, açarak taş istemek ve çifte istek Uygulama
6 Şah çekmek, açarak şah çekmek ve çifte şah çekmek Uygulama
7 Rok, terfi, geçerken alma ve pat Uygulama
8 Ara Sınav
9 Basit matlar, bir hamlede matlar Uygulama
10 İki hamlede mat örnekleri, oyun sonu Uygulama
11 Vezirle mat, kaleyle mat Uygulama
12 Taş isteme ve savunma Uygulama
13 Açılışlar, açılış ilkeleri Uygulama
14 Açmaz, açarak şah, çatal, şiş, çifte istek ve feda Uygulama
15 Oyun sonu, vezire ve kaleye karşı ilerlemiş piyon Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 2 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 2 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 4 4
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 1 6 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 92