Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT102 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT102 Adı: FİZYOLOJİ Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERKAN UZLAŞIR (serkanuzlasir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Fizyolojinin öneminin anlaşılması ve öğrencilerin insan vücudunun fizyolojik fonksiyonunu anlayabilmesi için temel kavramların anlatılması temel hedeftir. Fizyolojik fonksiyonun, moleküler, selüler ve organizma düzeyinde bilgilerin öğretilmesi amaçlanır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Insan fizyolojisinin tanıtıcı kavramlarını açıklayabilir ve homeostatik ilkeleri tartışabilir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-2 Sinir-kas koordinasyonunu açıklayabilir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kalp dolaşım sisteminin güçlendirilmesine yönelik çalışmalar organize edebilir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Hormonların isimlerini ve görevlerini tanımlayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Doku ve organların fonksiyonlarını öğrenme, enerji kaynakları ve bunların egzersizde önemini kavrayabilme, yorgunluk ve toparlanma, egzersizin hormonal tepkisi, antrenmanın fizyolojik temelleri, cinsiyete göre farklılıklarını kavrayabilme, aynı zamanda performans ölçümleri yapabilme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kas metabolizması ve egzersiz Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi
2 Kas kasılması Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi
3 Enerji metabolizması Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi
4 Solunum sistemi ve egzersize uyumu Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi
5 Dolaşım sistemi ve egzersize uyumu Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi
6 Kan dokusu ve gazların taşınması Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi
7 Yüksek irtifaya adaptasyon Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi
8 Ara Sınav
9 Yorgunluk ve toparlanma Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi
10 Medulla spinalis ve refleksler Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi
11 Merkezi sinir sistemi ve hareketlerin istemli kontrolü Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi
12 Endokrin sistem ve egzersiz Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi
13 Sıvı elektrolit dengesi ve egzersiz Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi
14 Asit baz dengesi Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi
15 Antrenmanlara fizyolojik uyumlar Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Text book of work physiology; P.O Astrand
2 Physiological basis for exercise and sport; Fox
3 Exercise physiology; WD Mc Ardle, F.I.Katch, L.V. Katch
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 2 10
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 4 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 4 8
Sözlü Sınav 1 2 2
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 3 24
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 14 56
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 181