|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN UZLAŞIR (serkanuzlasir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fizyolojinin öneminin anlaşılması ve öğrencilerin insan vücudunun fizyolojik fonksiyonunu anlayabilmesi için temel kavramların anlatılması temel hedeftir. Fizyolojik fonksiyonun, moleküler, selüler ve organizma düzeyinde bilgilerin öğretilmesi amaçlanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Insan fizyolojisinin tanıtıcı kavramlarını açıklayabilir ve homeostatik ilkeleri tartışabilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Sinir-kas koordinasyonunu açıklayabilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kalp dolaşım sisteminin güçlendirilmesine yönelik çalışmalar organize edebilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Hormonların isimlerini ve görevlerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Doku ve organların fonksiyonlarını öğrenme, enerji kaynakları ve bunların egzersizde önemini kavrayabilme, yorgunluk ve toparlanma, egzersizin hormonal tepkisi, antrenmanın fizyolojik temelleri, cinsiyete göre farklılıklarını kavrayabilme, aynı zamanda performans ölçümleri yapabilme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kas metabolizması ve egzersiz | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi |
2 | Kas kasılması | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi |
3 | Enerji metabolizması | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi |
4 | Solunum sistemi ve egzersize uyumu | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi |
5 | Dolaşım sistemi ve egzersize uyumu | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi |
6 | Kan dokusu ve gazların taşınması | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi |
7 | Yüksek irtifaya adaptasyon | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yorgunluk ve toparlanma | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi |
10 | Medulla spinalis ve refleksler | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi |
11 | Merkezi sinir sistemi ve hareketlerin istemli kontrolü | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi |
12 | Endokrin sistem ve egzersiz | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi |
13 | Sıvı elektrolit dengesi ve egzersiz | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi |
14 | Asit baz dengesi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi |
15 | Antrenmanlara fizyolojik uyumlar | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Text book of work physiology; P.O Astrand | |
2 | Physiological basis for exercise and sport; Fox | |
3 | Exercise physiology; WD Mc Ardle, F.I.Katch, L.V. Katch | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 14 | 56 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |