|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, bireyin psikomotor gelişim seviyelerine göre etkinlik hazırlayabilme becerisini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | psikomotor ile ilgili temel kavramları açıklayabilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Herhangi bir kişiye özel aktivite planlayabilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Kişisel psikomotor gelişim düzeyini belirleyebilmeli. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Mesleki uygulamalarında psikomotor gelişimi desteklemek amacı ile yaptığı çalışmalarda çağın getirdiği yenilikleri takip edebilmeli. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Psiko-motor gelişime uygun olan aktiviteleri seçme ve materyalleri hazırlamayı içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Gelişim hakkında genel bilgiler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | Gelişimin öğrenilmesinin önemi. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Gelişimi etkileyen faktörler. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | Gelişimin inceleme yöntemleri. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | Değişik bilim dallarının gelişime yaklaşımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Değişik bilim dallarının gelişime yaklaşımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | Psikomotor Gelişim Dönemleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gelişimin boyutları. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | Duygusal gelişim | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | Sosyal gelişim. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | Fiziksel gelişim. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | Hareket gelişim. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | Zihinsel gelişim. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | Çocuk gelişimi ve oyun | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Çocuklarda Motor Gelişim, D.Sevimay ÖZ• Çocuklarda Motor Gelişim, D.Sevimay ÖZER, M.Kamil ÖZER, Nobel Yayınları, Ankara 2007 ER, M.Kamil ÖZER, Nobel Yayınları, Ankara 2007 | |
2 | • Nasıl Mutlu Bir Çocuk Yetiştirebilirim? H.Asude BAŞAL, Morpa Yayınları, İstanbul 2004 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 3 | 1 | 3 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 1 | 5 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 151 |