|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sosyolojinin temel kavramlarının sporla ilişkisi, sporcu, spor kurumları ve sportif aktivitelerdeki değişik görünümlerinin verilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanabilmeli. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir edebilmeli. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyolojinin temel kavramlarının sporla ilişkisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür, Toplum ve Spor | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Bireysel Çalışma |
2 | Spor sosyolojisinin dünyadaki ve ülkemizdeki tarihçesi. | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Bireysel Çalışma |
3 | Sosyoloji Kuramları ve bazı temel kavramlar. | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Bireysel Çalışma |
4 | Spor sosyolojisi ve sosyolojik açıdan spor kavramları | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Bireysel Çalışma |
5 | Sportif olayı teşvik eden sosyal ve ekonomik faktörler. | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Bireysel Çalışma |
6 | Küreselleşme, göç, kentlilik ve spor ilişkisi nedir? | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Bireysel Çalışma |
7 | Sporda sapma ve şiddet (Holiganizm). | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sporda insan hakları. | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Bireysel Çalışma |
10 | Kültür , alt-kültür ve spor. | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Bireysel Çalışma |
11 | Toplumsal cinsiyet ve spor. | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Bireysel Çalışma |
12 | Çocuk ve oyun, gençlik, yaşlılık ve spor. | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Bireysel Çalışma |
13 | Kitle iletişim araçları ve spor. | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Bireysel Çalışma |
14 | Sporda amatörlük ve profesyonellik. | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Bireysel Çalışma |
15 | Spor, olimpiyatlar, etik ve fair-play (adil oyun). | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Bireysel Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş, Prof.Dr. R.KALE, Yrd. Doç.Dr. E.ERŞEN , Nobel Yayınları, Ankara 2003. | |
2 | • Spor Eğitiminin Temelleri, Prof.Dr. G.DEMİRHAN, Spor Yayınevi ve Kitabevi-Bağırgan Yayınevi, Ankara 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |