|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin performans sporunun temelini oluşturacak kuvvet ve esneklik becerilerinin kazandırılmasını, gurupla birlikte disiplinli, düzenli ve ekonomik olarak hareket etme yeteneklerinin (düzen alıştırmalarının) öğretilmesini hedefleyerek beden eğitimi öğretmenliğine hazırlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Genel jimnastik branşının temel kurallarını kavrayabilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Genel cimnastik becerilerine ait öğretim metotlarını uıygulayabilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Genel cimnastik branşına ait kişisel ve grupla yapılan egzersizleri uygulayabilmeli. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Antrenörlük alanında cimnastik branşı ile ilgili edinilen bilgileri kullanabilmeli. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Cimnastik çalışma prensipleri ile çalışmalarda kullanılan yardımcı materyallerin tanıtımı, kullanım şekilleri ve kullanım şekillerine bağlı olarak egzersiz örnekleri ile artistik cimnatik temel eğitiminin öğretilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanım ve tarihçe,ısınma ve türlerini yapabilme. | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma. |
2 | Düzen alıştırmalarının amaçları ,duruşlar ve yerinde dönüşleri yapabilme. | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma. |
3 | Sıralanmalar,dönüşleri yapabilme. | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma. |
4 | Yürüyüş ve koşular hakkında teknik bilgiler edinme, sıralanmaları yapabilme. | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma. |
5 | Yürürken durma,çeşitleri hakkında bilgi edinme, yürüyüşleri yapabilme. | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma. |
6 | Yürürken dönüşler yapabilme, yürürken durma hakkında bilgi edinme. | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma. |
7 | Çarklar hakkında bilgi edinme, yürürken dönüşleri yapabilme. | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dizilmeler hakkında bilgi edinme ve dizilmeleri yapabilme. | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma. |
10 | Çarkları yapabilme. | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma. |
11 | Yürürken iç dönüşleri yapabilme. Yürüme çalışmaları. | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma. |
12 | Yürürken iç dönüşleri yapabilme. Yürüme çalışmaları. | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma. |
13 | Tören geçitlerini yapabilme ,komutları doğru zamanda verebilme. | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma. |
14 | Temel duruşları yapabilme | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma. |
15 | İp atlama ile ilgili aliştırmaları yapabilme. | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şengül,E. 1999;Serbest Cimnastik,Bağırgan Yayın Evi,Ankara | |
2 | G.DEMİRHAN, Spor Eğitiminin Temelleri, Spor Yayınevi ve Kitabevi-Bağırgan Yayınevi, Ankara 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Spor salonu, cimnastik salonu, cimnastik malzemeleri, yer minderi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 8 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 2 | 6 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |