Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT108 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT108 Adı: GENEL CİMNASTİK Teorik+Uygulama: 1+3 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin performans sporunun temelini oluşturacak kuvvet ve esneklik becerilerinin kazandırılmasını, gurupla birlikte disiplinli, düzenli ve ekonomik olarak hareket etme yeteneklerinin (düzen alıştırmalarının) öğretilmesini hedefleyerek beden eğitimi öğretmenliğine hazırlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Genel jimnastik branşının temel kurallarını kavrayabilmeli. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Genel cimnastik becerilerine ait öğretim metotlarını uıygulayabilmeli. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Genel cimnastik branşına ait kişisel ve grupla yapılan egzersizleri uygulayabilmeli. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Antrenörlük alanında cimnastik branşı ile ilgili edinilen bilgileri kullanabilmeli. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Cimnastik çalışma prensipleri ile çalışmalarda kullanılan yardımcı materyallerin tanıtımı, kullanım şekilleri ve kullanım şekillerine bağlı olarak egzersiz örnekleri ile artistik cimnatik temel eğitiminin öğretilmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanım ve tarihçe,ısınma ve türlerini yapabilme. Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma.
2 Düzen alıştırmalarının amaçları ,duruşlar ve yerinde dönüşleri yapabilme. Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma.
3 Sıralanmalar,dönüşleri yapabilme. Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma.
4 Yürüyüş ve koşular hakkında teknik bilgiler edinme, sıralanmaları yapabilme. Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma.
5 Yürürken durma,çeşitleri hakkında bilgi edinme, yürüyüşleri yapabilme. Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma.
6 Yürürken dönüşler yapabilme, yürürken durma hakkında bilgi edinme. Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma.
7 Çarklar hakkında bilgi edinme, yürürken dönüşleri yapabilme. Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma.
8 Ara Sınav
9 Dizilmeler hakkında bilgi edinme ve dizilmeleri yapabilme. Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma.
10 Çarkları yapabilme. Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma.
11 Yürürken iç dönüşleri yapabilme. Yürüme çalışmaları. Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma.
12 Yürürken iç dönüşleri yapabilme. Yürüme çalışmaları. Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma.
13 Tören geçitlerini yapabilme ,komutları doğru zamanda verebilme. Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma.
14 Temel duruşları yapabilme Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma.
15 İp atlama ile ilgili aliştırmaları yapabilme. Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Şengül,E. 1999;Serbest Cimnastik,Bağırgan Yayın Evi,Ankara
2 G.DEMİRHAN, Spor Eğitiminin Temelleri, Spor Yayınevi ve Kitabevi-Bağırgan Yayınevi, Ankara 2006.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Spor salonu, cimnastik salonu, cimnastik malzemeleri, yer minderi.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 8 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 2 5
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 5
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 2 4
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 3 2 6
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 5 25
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 123