|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYMA ALTINAY (saltinay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavrayabilmesi, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini kazanmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkçede sözlü anlatım türlerini açıklayabilmeli |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Yazılı anlatım türlerini açıklayabilme. |
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Kompozisyon yazarken uyulması gereken kuralları ifade edebilme. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlayabilme. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sözlü anlatım, Yazılı Anlatım (Kompozisyon) a) Kompozisyon yazmada uyulması gereken hususlar, b) Anlatım türleri, c) Anlatım bozuklukları, Mektup, ilân, reklam, özgeçmiş, Makale, deneme, eleştiri, fıkra, Hatıra, gezi yazısı, biyografi, otobiyografi, Röportaj, hikaye, roman, tiyatro, masal Rapor, tutanak Yazı türleriyle ilgili uygulamalar Konuşma Sanatı Ve Konuşma Türleri: a)Başarılı bir konuşma için yapılması gerekenler b)Konuşma türleri (uygulama) Bilimsel araştırma nasıl yapılır? (Konuyu seçme, sınırlandırma, kaynak bulma ve yazma Metin inceleme ve seçme yazılar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sözlü kompozisyon ve türleri | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
2 | Konferans, sempozyum | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
3 | Seminer, açık oturum, münazara | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
4 | Mülakat, anket, nutuk | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
5 | Yazılı kompozisyon ve türleri | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
6 | Mektup, dilekçe, deneme | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
7 | Fıkra, sohbet, makale | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tenkit, hatırat, seyahatname | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
10 | Biyografi, rapor, tutanak | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
11 | Roman, hikaye | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
12 | Tiyatro, şiir | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
13 | Kompozisyonda uyulması gereken kurallar | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
14 | Anlatım türleri | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
15 | Anlatım bozuklukları | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Muharrem Ergin - Türk Dil Bilgisi, Prof. Dr. Zeynep Korkmaz - Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi), Türk Dil Kurumu - Türkçe Sözlük | |
2 | YÖK Komisyon; Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara 2001 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |