|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bocce sporunda yaş, cinsiyet, engel sınırı olmaksızın herkese uygun oyunların bulunduğunu için ülkemizde yayılması ve ilgili temel taktik ve teknik uygulamalarının, teorilerinin verilmesi amaçlanmış. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz edebilme. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapabilme. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Antrenörlük eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanmalı.. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz edebilme. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Boccenin tarihi gelişimi, Teknik bilgiye sahip olma, Taktik bilgiye sahip olma, Saha ölçüleri bilgisine sahip olma, Malzeme bilgisine sahip olma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | BOCCE BRANŞININ DOĞUŞU ---- PUNTO ATIŞ TEKNİK UYGULAMA | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | BOCCE TARİHİ GELİŞİMİ ---- PUNTO ATIŞ TEKNİK UYGULAMA | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | SAHA ÖLCÜLERİ VE MALZEMELER ---- PUNTO ATIŞ TEKNİK UYGULAMA | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | YUNUN AMACI ---- RAFA ATIŞ TEKNİK UYGULAMA | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | TAKIM İÇİ KONUŞMALAR ---- RAFA ATIŞ TEKNİK UYGULAMA | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | ATIŞ TEKNİKLERİ ---- RAFA ATIŞ TEKNİK UYGULAMA | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | KURALLARI ---- VOLO ATIŞ TEKNİK UYGULAMA | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | HAKEMLERLE DİALOK ---- VOLO ATIŞ TEKNİK UYGULAMA | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | TEKNİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ---- VOLO ATIŞ TEKNİK UYGULAMA | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | TEKNİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ---- 12 SAYILIK MÜSABAKA | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | TEKNİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ---- 12 SAYILIK MÜSABAKA | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | TEKNİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ---- 12 SAYILIK MÜSABAKA | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | TAKTİKSEL YAKLAŞIMLAR ---- 12 SAYILIK MÜSABAKA | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | TAKTİKSEL YAKLAŞIMLAR ---- 12 SAYILIK MÜSABAKA | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mutlu TÜRKMEN, Çim Topu, Petank, Raffa ve Volo oyun sistemleriyle; BOCCE, 1. Basım Neyir Yayınları, 2011, 212. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bocce sahası, halısı ve topu. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 0 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 3 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 93 |