Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT130 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT130 Adı: TEKERLEKLİ PATEN Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SIRRI CEM DİNÇ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tekerlekli patenle ilgili temel teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak öğretimi amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Patenle ilgili kavramları söyleyebilme PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Paten temel becerilerini becerilerini açıklayabilme PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Peten tekniklerini uygulayabilme, PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tekerlekli patenle ilgili genel bilgi ve kavramlar, temel beceri ve tekniklerin; spin, sıçrama, dönüşler vb. öğretimini içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pateni spor anlamındaki gelişimi ve yarışma disiplinleri Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Kullanılan araç-gereçler, Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 Denge, paten üstünde pozisyonlanma ve adımlama Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Temel paten kayma temrinleri Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 Destek adımı, itme ve kayma Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 Düz bir hatta paten adımıyla yol alma Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
7 Duruş teknikleri Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
8 Ara Sınav
9 Öne ve geriye İçe ve dışa basmalarda limon uygulamaları Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
10 Düz hatta paten and ayak çekme egzersizleri Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
11 Paten ve çapraz adım çalışmaları Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
12 Öne ve geriye sıçramalar, Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
13 Kendi etrafında dönüş çalışmaları Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
14 Şehir veya fitnes paten ile koordinasyon çalışmaları Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
15 Şehir içi uzun seyir Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Khatchatourov L. (1993). Figüratif Buz Pateni Eğitimi ve Uygulanan Teknikler (Çev. İsmail Kaynak). Altuğ Matbacılık. İstanbul.
2 Karin.K.W& Stepheb.J.D (1996). Ice Skating , Steps to Success. Human Kınetics.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
bilgisayar, projektor, patenler, koruyucu ekipman

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 2 1 10
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 2 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 2 2
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 2 2
       c) Performans Ödevi 1 3 3
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 2 1 2
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 14 14
Uygulama 5 1 5
0
Toplam İş Yükü 82