|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURAK GÜNEŞ (burakgunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA SAÇLI UZUNÖZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, spor becerilerinin öğrenilmesinin temel doğasını, hareket öğrenim ve stratejisini, beceri analiz, öğrenme ve öğretim durumlarını, becerilerin öğrenim ve performansında kişisel farklılıkları anlama değerlendirme becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Harekete dayalı öğrenme ve performansın ölçme ve değerlendirmesini yapabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Beceri türleri ve öğrenme aşamalarına ilişkin kuramları bilir ve uygulayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Harekete dayalı öğrenmenin tanım ve modellerini bilir ve uygulayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Harekete dayalı öğrenme ve performansı etkileyen etmenleri öğrenebilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Organizmanın beceriyi öğrenmesi ve becerilerin edinilmesindeki kuramsal süreçleri incelemektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Beceri öğrenimi ve kavramlarına Giriş: alanın temel kavramları, Beceri Sınıflaması. | Tartışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
2 | Beceri öğrenimi ve kavramlarına Giriş: Motor Performansın Ölçülmesi. | Tartışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | Motor Kontrol kuramları: Motor Kontrol Kuramları. | Tartışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Motor Kontrol kuramları: Derin duyum ve görü. | Tartışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
5 | Motor Kontrol kuramları: Kompleks Motor Becerilerin Kontrolü. | Tartışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Motor Kontrol Hazırlık ve Dikkat: Motor Kontrol Sistemi ve Koordineli Hareketler. | Tartışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Motor Kontrol Hazırlık ve Dikkat: Motor Beceri ve Dikkat.. | Tartışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenme Çevresi: Alıştırma ve Testlerde performansın gözlemi. | Tartışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Öğrenme Çevresi: Performans Karakteristikleri ve Beceri Öğrenimi. | Tartışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Öğrenme Çevresi: Beceri Transferi. | Tartışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Öğrenme Çevresi: Gösterim ve Arttırılmış Geribildirim. | Tartışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Öğrenme Çevresi: Alıştırma Durumları; Alıştırma deneyimlerinde çeşitlilik. | Tartışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Öğrenme Çevresi: Alıştırma Durumları; Alıştırma Miktarları, Mental alıştırma. | Tartışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Yetenekler: Yetenekler, Motor Öğrenme ve performans. | Tartışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dynamics of Skill Acquisition. A Constraints-Led Approach. Davids, K./Buttob, C./Bennett, S. Human Kinetics, Boston, 2008. | |
2 | Motor Control and Learning.. A Behavioral Emphasis. R.A. Schmidt/ T. D. Lee, Human Kinetics Boston, 2005. | |
3 | Motor Learning. Applied to Skill Acquisition in Sport, Marilyn Colby, American Press, Boston,Massachusetts, 2001. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |