Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT207 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT207 Adı: FİZİKSEL UYGUNLUK Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, fiziksel uygunluk hakkında kuramsal bilgiye sahip olup, fiziksel aktivitenin fiziksel uygunluk bileşenleri üzerindeki etkilerini öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu dersin sonunda öğrenci, Fiziksel uygunluk ile ilgili kavramları bilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Fiziksel uygunluk bileşenlerinin özelliklerini, gelişimi ile ilgili yöntemleri ve bu yöntemleri kullanmayı bilir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Fiziksel uygunluk ile ilgili bileşenlere yönelik fiziksel aktivite ve sportif faaliyetleri bilir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Fiziksel uygunluğun tanımı, testleri ve uygulamaları, yaş gruplarına özel fiziksel uygunluk test bataryaları, fiziksel uygunluğun bileşenleri, önemi, fiziksel uygunlukla ilgili kavramlar, fiziksel uygunluğun ölçümü ve değerlendirilmesi, ideal ağırlığın belirlenmesi yöntemleri, her yaş ve fiziksel düzeyde fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için alıştırma yöntemleri, egzersiz alanlarının düzenlenmesi, yönetimi ve organizasyonu.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders hakkında bilgi verilir, genel işleyiş hakkında konuşma ve izlencenin açıklanması Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması
2 Fiziksel uygunluğun önemi. Fiziksel uygunluk uygulama alanları, hedefleri, alt yapı ve eğitici sorunları. Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması
3 Isınma, soğuma Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Esneklik ve esneklik geliştirme yöntemleri. Esneklik testleri Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Esneklik geliştirme ile ilgili hareketler. Esneklik geliştirme çalışmaları. Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması
6 Kuvvet, Kuvvet geliştirmek için kullanılan araçlar ve yapılan hareketler. Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması
7 Kuvvet testleri, farklı kuvvet geliştirme yöntemleri. Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Farklı yaş grupları için kuvvet çalışmaları. Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması
10 Dayanıklılık, hedef KAH yaklaşım yöntemleri. Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Dayanıklılık çalışmalarında farklı yöntemler. Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması
12 Dayanıklılık çalışmalarında farklı yöntemler. Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Öğrenci Sunum Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Öğrenci Sunum Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 Genel Sınav Hazırlığı Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özer, K.(2001) Fiziksel Uygunluk.Nobel Dağıtım,Ankara
2 William , R. Holcomb. Essantial of Strength Training and Conditioning. Chapter Stretching and Warm Up?
3 Tamer , K . (2000) .Sporda Fiziksel ? Fizyolojik Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi. Bağırgan Yayımevi . Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı 12 1 10
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 1 1 1
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 7 7
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 14 14
0
0
Toplam İş Yükü 123