|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı atletizm branşı ile ilgili temel becerileri kazandırmayı ve her dalın kendine özgü teknik bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. Öğrenciler bu dersi aldıktan sonra atletizm branşı ile ilgili temel becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci, Atletizmin temel branşlarını uygulayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Atletizmin temel branşlarının öğreniminde basamaklamalarını bilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Atletizmin branşlarının öğreniminde farklı alıştırmaları uygular. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Atletizme giriş, atletizm de branşların tanıtılması, genel ve teknik bilgilerin verilmesi ve branşların uygulamalı olarak öğretimi ve öğrenimini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin işlenişi ve tesisin kullanımı, atletizmin tarihçesi, atletizmin tanımı | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması |
2 | Atletizmde genel ve özel ısınma, koşu tekniği ve koordinasyonu düzeltici alıştırmalar | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması |
3 | Kısa mesafe koşuları ve yarışma kuralları, start tekniğinin öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması |
4 | Engelli koşular teknikleri ve yarışma kuralları, engelli koşuların öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması |
5 | Uzun atlama tekniklerinin tanıtımı ve yarışma kuralları, uzun atlamanın öğrenimi ve öğretimi. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması |
6 | Gülle atma teknikleri ve yarışma kuralları, gülle atma branşının öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması |
7 | Bayrak koşuları, değiştirme teknikleri ve yarışma kuralları, bayrak koşuların öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cirit atma tekniği ve yarışma kuralları, cirit atma branşının öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması |
10 | Yüksek atlama teknikleri ve yarışma kuralları, yüksek atlama tekniklerinin öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması |
11 | Orta mesafe koşuları ve yarışma kurallar, orta mesafe koşularının öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması |
12 | Uzun mesafe koşuları ve yarışma kurallar, uzun mesafe koşularının öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması |
13 | Üç adım atlama tekniği ve yarışma kurallar, üç adım atlama branşının öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması |
14 | Çoklu yarışmalar (dekatlon, pentatlon ve heptatlon) ve yarışma kuralları | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması |
15 | Dekatlon ve Heptatlon derece alma final sınav hazırlığı. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atletizm Öğretimi - Ali Demirci | |
2 | M.E.B 9-10-11-12. Sınıflar için hazırlanmış ders kitapları. | |
3 | Federasyon kaynakları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Atletizm sahası, atma, atlama, koşu malzemeleri. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |