|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere step ve aerobik teknikleri öğretmek. Temel Step-Aerobik hareketlerinin öğretimi ile birlikte değişik yaş ve performansa göre hareketlerin ritmi ve sayısını düzenleyebilme, kuvvet, esneklik ve rahatlama egzersizleri, aerobik hareket kalıplarını basitten karmaşığa doğru yapabilme, gruba yaptırabilme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel düzeyde ritim ve hareketleri uygulayabilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Grupla eş zamanlı çalışmayı öğrenebilme. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bir gruba ritim eşliğinde step uygulatabilmeli. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Kareogafi oluşturabilmeli. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Step ve aerobik teknikleri ve uygulama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ders içeriğinin ve kitapların Tanımı. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama |
2 | Step temel adımları ve hareketlerle uygulanması. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama |
3 | Komutlar. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama |
4 | Müzik kullanımı ve komutlar. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama |
5 | Ders bölümleri (ısınma,yüklenme,soğuma). | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama |
6 | Temel Aerobik Koreografisi Üretme ve Uygulama Bölgesel Kuvvet Çalışmaları. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama |
7 | Temel Aerobik Koreografisi Üretme ve Uygulama Bölgesel Kuvvet Çalışmaları. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temel Step Adımları Bölgesel Kuvvet Çalışmaları. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama |
10 | Temel Step Adımları Bölgesel Kuvvet Çalışmaları. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama |
11 | Temel Step Adımları Bölgesel Kuvvet Çalışmaları. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama |
12 | Temel Step Adımları Bölgesel Kuvvet Çalışmaları. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama |
13 | Koreografi hazırlama teknikleri. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama |
14 | Step seansı uygulaması kombinasyonların gruplarla çalışılması. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama |
15 | Temel Step Koreografisi Üretme ve Uygulama | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Dance Units for Middle School. Human Kinetics John Bennett, Pamela Riemer (2010). | |
2 | • Lynne Brick Fitness Aerobics.Human Kinetics Fey,Judi (1996). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Step stüdyosu, step tahtası, mat. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 1 | 2 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 4 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 93 |