|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Artistik Cimnastikle ilgili temel teknik ve beceriler ile teorik bilgileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci, artistik cimnastikle ilgili temel becerilere sahip olur. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Artistik cimnastik ısınma ve temel hareketlerini yapabilir ve yaptırabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Artistik cimnastik yarışma aletleri ve yarışma kuralları hakkında bilgi sahibi olarak bunları kulllanabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Denge, çeviklik, çabukluk, el göz koordinasyonu, dönme, yuvarlanma, esnekliği geliştirici becerileri uygulayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Artistik cimnastikle ilgili genel kuramsal bilgilerin aktarımı, temel beceri ve tekniklerin tanıtımı ve öğretimini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Koşmalar, yürümeler, sekmeler, sıçramalar,dönüşler, esneklik çalışmaları, yuvarlanmalar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması |
2 | Yer: yuvarlanmalar, amut, çember, Barfiks: tutuşlar, sallantı,Denge: yürüyüşler, dönüşler atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması |
3 | Yer: yüksek takla, amut, free fall ,Atlama. tramplen çıkışı, | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması |
4 | Yer: bağlantılı hareketler,Barfiks: sallantı, basit inişler,Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması |
5 | Yer: bağlantılı hareketler,Barfiks: sallantı, basit inişler,Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması |
6 | Yer: bağlantılı hareketler, Barfiks: sallantı, basit inişler,Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler, Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler,Atlama: basit atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması |
7 | Yer: bağlantılı hareketler, Barfiks: sallantı, basit inişler,Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler,Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler,Atlama: basit atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yer: bağlantılı hareketler, Barfiks: sallantı, basit inişler, Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler, Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler, Atlama: basit atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması |
10 | Yer: akrobatik bağlantılı hareketler, Barfiks: sallantı, basit inişler, Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler, Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler, Atlama: basit atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması |
11 | Yer: zorunlu seri çalışması, Barfiks: zorunlu seri çalışması, Denge: zorunlu seri çalışması, Paralel: zorunlu seri çalışması, Atlama: atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması |
12 | Yer: zorunlu seri çalışması, Barfiks: zorunlu seri çalışması, Denge: zorunlu seri çalışması, Paralel: zorunlu seri çalışması, Atlama: atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması |
13 | Seri Çalışmalar ve Atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması |
14 | Paralel: zorunlu seri çalışması, Atlama: atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması |
15 | Paralel: zorunlu seri çalışması, Atlama: atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | D.Mitchell, B.Davis, R.Lopez (2002) Teaching Fundamental Gymnastics Skills, Human Kinetics | |
2 | Turoff, F. (1991). Artistic Gymnastics. Dubuque: Wm. C. Brown Publishers | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Cimnastik salonu, trambolin, tartan minder, kulplu beygir, paralel bar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |