Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT219 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT219 Adı: ARTİSTİK CİMNASTİK Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Artistik Cimnastikle ilgili temel teknik ve beceriler ile teorik bilgileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu dersin sonunda öğrenci, artistik cimnastikle ilgili temel becerilere sahip olur. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Artistik cimnastik ısınma ve temel hareketlerini yapabilir ve yaptırabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Artistik cimnastik yarışma aletleri ve yarışma kuralları hakkında bilgi sahibi olarak bunları kulllanabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Denge, çeviklik, çabukluk, el göz koordinasyonu, dönme, yuvarlanma, esnekliği geliştirici becerileri uygulayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Artistik cimnastikle ilgili genel kuramsal bilgilerin aktarımı, temel beceri ve tekniklerin tanıtımı ve öğretimini kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Koşmalar, yürümeler, sekmeler, sıçramalar,dönüşler, esneklik çalışmaları, yuvarlanmalar Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması
2 Yer: yuvarlanmalar, amut, çember, Barfiks: tutuşlar, sallantı,Denge: yürüyüşler, dönüşler atlayışlar Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması
3 Yer: yüksek takla, amut, free fall ,Atlama. tramplen çıkışı, Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması
4 Yer: bağlantılı hareketler,Barfiks: sallantı, basit inişler,Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması
5 Yer: bağlantılı hareketler,Barfiks: sallantı, basit inişler,Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması
6 Yer: bağlantılı hareketler, Barfiks: sallantı, basit inişler,Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler, Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler,Atlama: basit atlayışlar Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması
7 Yer: bağlantılı hareketler, Barfiks: sallantı, basit inişler,Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler,Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler,Atlama: basit atlayışlar Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması
8 Ara Sınav
9 Yer: bağlantılı hareketler, Barfiks: sallantı, basit inişler, Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler, Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler, Atlama: basit atlayışlar Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması
10 Yer: akrobatik bağlantılı hareketler, Barfiks: sallantı, basit inişler, Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler, Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler, Atlama: basit atlayışlar Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması
11 Yer: zorunlu seri çalışması, Barfiks: zorunlu seri çalışması, Denge: zorunlu seri çalışması, Paralel: zorunlu seri çalışması, Atlama: atlayışlar Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması
12 Yer: zorunlu seri çalışması, Barfiks: zorunlu seri çalışması, Denge: zorunlu seri çalışması, Paralel: zorunlu seri çalışması, Atlama: atlayışlar Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması
13 Seri Çalışmalar ve Atlayışlar Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması
14 Paralel: zorunlu seri çalışması, Atlama: atlayışlar Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması
15 Paralel: zorunlu seri çalışması, Atlama: atlayışlar Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 D.Mitchell, B.Davis, R.Lopez (2002) Teaching Fundamental Gymnastics Skills, Human Kinetics
2 Turoff, F. (1991). Artistic Gymnastics. Dubuque: Wm. C. Brown Publishers
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Cimnastik salonu, trambolin, tartan minder, kulplu beygir, paralel bar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 2 4
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 2 4
0
0
Toplam İş Yükü 94