|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sporcuların antrenmanlarına takviyede bulunmak (Tenis,Badminton,Hentbol,Basketbol v.b.). Antrenörlere çocuk sporcuları için psikomotor gelişimlerine destek olmak. Odaklanma konsantrasyon ve denge gelişimini gelişimini sağlamak. Zihinsel koordinasyonu refleksleri geliştirmek. Esneklik kazandırmak, hareketsiz kalma, obezite ve stres sorunlarına da çözüm getirmek amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İşbirliği kurmayı öğrenebilme. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Farlı branşların öğrenilmesinde hemsballı kullanabilme |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | psikomotor gelişim ile ilgili temel kavramları öğrenebilme. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Eğitsel oyunlar ile koordinatif becerileri kazanabilme. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hemsball tarihçe, Malzemeler, Oyun Kuralları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ders içeriğinin tanımı. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Hemsball tarihçesi. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Hemsball faydaları | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Hemsball oyun kuralları ve oyun materyalleri. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Hemsball yarışma çeşitleri | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Hemsball Teknik bilgisi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Hemsball Teknik bilgisi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hemsball yarışma | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Hemsball yarışma | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Hemsball yarışma | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Hemsball yarışma | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Hemsball yarışma | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Hemsball yarışma ve oyun analizi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Hemsball yarışma ve oyun analizi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Z. Erdal, Gönültaş S. Her Yaş İçin Spor Hemsball, Akademisyen Kitapevi, 2016. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Hemsball kortu, hemsball topu, hemsball saha malzemeleri. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 1 | 2 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 1 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 95 |