|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin, indirekt kalorimetrik yöntemle değişik ergometrelerde ve egzersiz modlarında enerji harcamasını ölçme, hesaplama ve değerlendirme ile ilgili temel bilgi ve uygulama becerilerini kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci, İndirekt kalorimetrik yöntemi açıklayabilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Manuel ve otomatik analiz sistemlerini kullanabilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Dinlenik ve değişik ergometrelerde yapılan submaksimal ve maksimal egzersizlerde enerji harcamasını hesaplayabilir. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Spirometrik ölçümlerle aerobik kapasiteyi değerlendirebilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Manuel ve otomatik gaz analiz sistemleri, spirometrik ölçümler yardımıyla egzersizde enerji harcamasının hesaplanması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ergospirometride Temel Kavramlar, Termodinamik | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, |
2 | Kalibrasyon, Koşu Bandının Hız ve Eğim Kalibrasyonu | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, |
3 | Kalibrasyon, O2 ve CO2 Gaz Analizörlerinin ve Akım metrenin Kalibrasyonu | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, |
4 | Direkt / İndirekt Kalorimetri, İndirekt Kalorimetrik Hesaplar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, |
5 | İndirekt Kalorimetrik Hesaplar, Douglas Bag Yöntemi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, |
6 | Douglas Bag Yöntemi ile Dinlenik Metabolik Hıziı Ölçülmesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, |
7 | Maksimal Oksijen Tüketimi / Bisiklet Ergometresi/ Douglas Bag Yöntemi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Maksimal Oksijen Tüketimi / Koşu Bandı/ Douglas Bag Yöntemi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, |
10 | Otomatik Gaz Analiz Sistemleri / Breath By Breath Analiz Sistemi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, |
11 | Egzersizde Mekanik Verim , Koşu Bandında Verimin Hesaplanması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, |
12 | Koşu Ekonomisinin Değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, |
13 | Solunumsal Eşik Kavramı ve Belirleme Yöntemleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, |
14 | Solunumsal Eşiğin Belirlenmesi ve Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Adams G.M. (1998). Exercise physiology Laboratory Manual. Third Edition, WCB mcgraw-Hill Boston. | |
2 | Physiological Tests for Elite Athletes. Australian Sports Commission.(2000). Gore C.J. (Ed.) Human Kinetics, Champaign, IL. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunum |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 5 | 2 | 10 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |