|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
OSMAN DİŞÇEKEN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Spor eğitiminin hedeflerine yönelik öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, spora özgü becerilerin öğretiminde planlı çalışmanın önemi ve yararları, spora özgü beceri öğretimin planlanması, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini arttırmada antrenörün görev ve sorumlulukları ve antrenör yeterliklerinin kazandırılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Antrenörlük mesleğinin tanımı yapabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Antrenörlük mesleğinin spordaki yerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Antrenörlük mesleğinin yeni eğilimlerini ögrenir ve tanımlayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Antrenör- sporcu, antrenör- idareci, antrenör-seyirci davranış tutumlarını öğrenerek uygulayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitim ile ilgili temel kavramlar Öğretim ve öğrenme ilkeleri Antrenman programlarındaki eğitim durumları (içeriğin seçimi, düzenlenmesi, kullanılacak yöntemler, ipucu, pekiştireç, dönüt, düzeltme, beceri öğrenimini işleniş aşamaları, değerlendirme) Öğretme yaklaşımları (sunuş, buluş ve araştırma-inceleme yoluyla öğretim) Öğretim yöntem ve teknikleri Öğrenme etkinliklerinin planlanması (etkinlik örnekleri) Öğretim sürecinde antrenör, sorumlulukları ve yeterlikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Antrenörlük mesleğinin tanımı ,önemi ve çalışma alanları | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | İyi antrenör nasıl olmalı | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Antrenörlük mesleğinin ilkeleri ve etiği | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Sporcu antrenör ilişkileri | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Antrenör- idareci ilişkileri | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Antrenör- seyirci- medya ilişkileri | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Antrenman yöntemleri | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Farklı antrenman sistemleri | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Müsabaka anında antrenörün görev ve sorumlulukları | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Müsabaka sonrası görevleri ve davranış tutumları | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Antrenörlük mesleğinin çalışma alanları | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Antrenörlükte yeni gelişmeler ve eğilimler | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Antrenörlük uygulama gözlemleri | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Antrenör olarak müsabakaya hazırlık | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çetin H. N., Flock T., "Genel Kondüsyon Antrenmanı ve Sporda Performans Kontrolü" HYA Yayımevi, Ankara, 2011. | |
2 | Çetin H. N.,"Teknik Analizi ve Teknik Antrenman" HYA Yayımevi, Ankara, 2011. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |