|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin, öğretmenlik yaşantılarında okullarında işleyecekleri derslerde kullanmaları gereken eğitsel oyunların ne olması gerektiği, oyunların özellikleri, oyunların sınıflandırılması, oyunların planlaması gibi konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitsel oyunların önemini kavrayabilmeli. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Eğitsel oyunların planlamasını yaş gruplarına göre ders planları içerisinde kullanabilme. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Eğitsel oyunları kullanarak farklı alanlardaki çalışmaları birleştirebilme. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Antrenör olarak görevini yaparken eğitsel oyunlarla ilgili kavramları kavrayabilme |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Egitsel oyunlarla iligli temel kavramlar, derslerde nasil kullanilmasi gerektigi ve gerektiginde yaraticilik kullanilarak yeni oynlar belirleme islemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitsel oyunun kullanılması, oyunun özellikleri, oyunun amaçları ve sınıflandırmaları | Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma |
2 | Eğitsel oyunun planlaması, dikkat edilecek hususlar, oyunun yönetimi ve oyunun çeşitlendirilmesi | Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma |
3 | Oyunların değerlendirilmesi, oyuna katılanların değerlendirilmesi, öğretmenin kendini değerlendirmesi | Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma |
4 | Oyun kavramı- oyunun doğuşu gelişimi ve oyun uygulamaları | Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma |
5 | Eğitsel oyunuların motorik özellikler üzerine etkileri. | Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma |
6 | Eğitsel oyunların motorik özellikler üzerine etkileri. | Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma |
7 | Oyun yönetimi ve uygulaması | Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Oyun çesitlemesi | Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma |
10 | Oyunun planlanması | Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma |
11 | Eğitsel oyunun organizmaya etkileri. | Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma |
12 | Eğitsel oyunun öğrenmede etkileri | Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma |
13 | Eğitsel oyunda liderlik. | Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma |
14 | Dönem proje sunumu | Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma |
15 | Dönem proje sunumu | Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özsu N., Oyunlarla Spor Eğitimi, İzmir,2007 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 5 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |