Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT212 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT212 Adı: EĞİTSEL OYUNLAR Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin, öğretmenlik yaşantılarında okullarında işleyecekleri derslerde kullanmaları gereken eğitsel oyunların ne olması gerektiği, oyunların özellikleri, oyunların sınıflandırılması, oyunların planlaması gibi konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitsel oyunların önemini kavrayabilmeli. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Eğitsel oyunların planlamasını yaş gruplarına göre ders planları içerisinde kullanabilme. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Eğitsel oyunları kullanarak farklı alanlardaki çalışmaları birleştirebilme. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Antrenör olarak görevini yaparken eğitsel oyunlarla ilgili kavramları kavrayabilme PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Egitsel oyunlarla iligli temel kavramlar, derslerde nasil kullanilmasi gerektigi ve gerektiginde yaraticilik kullanilarak yeni oynlar belirleme islemleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitsel oyunun kullanılması, oyunun özellikleri, oyunun amaçları ve sınıflandırmaları Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma
2 Eğitsel oyunun planlaması, dikkat edilecek hususlar, oyunun yönetimi ve oyunun çeşitlendirilmesi Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma
3 Oyunların değerlendirilmesi, oyuna katılanların değerlendirilmesi, öğretmenin kendini değerlendirmesi Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma
4 Oyun kavramı- oyunun doğuşu gelişimi ve oyun uygulamaları Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma
5 Eğitsel oyunuların motorik özellikler üzerine etkileri. Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma
6 Eğitsel oyunların motorik özellikler üzerine etkileri. Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma
7 Oyun yönetimi ve uygulaması Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma
8 Ara Sınav
9 Oyun çesitlemesi Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma
10 Oyunun planlanması Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma
11 Eğitsel oyunun organizmaya etkileri. Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma
12 Eğitsel oyunun öğrenmede etkileri Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma
13 Eğitsel oyunda liderlik. Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma
14 Dönem proje sunumu Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma
15 Dönem proje sunumu Sözel sunum, tartışma, yansıtıcı düşünme etkinlikleri, drama, rol yapma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özsu N., Oyunlarla Spor Eğitimi, İzmir,2007
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 5
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 2 5
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 5
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 4 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 6 12
       c) Performans Ödevi 2 4 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 1 2
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 2 6
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 90