|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURAK GÜNEŞ (burakgunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hentbolu tanıtmak ve sevdirmek. Bedensel ve zihinsel becerileri kazandırmak. Hentbol oyunu için gerekli olan temel teknik ve taktik kavramları öğretmek.(Hentbolün tanımı,tarihçesi, kurallar ve temel teknikler) |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tüm teknikleri müsabaka ortamında uygulayabilme. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Temel tekniklerin öğretiminde gerekli iletişim becerilerine sahip olmalı |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Hentbolda defans ve hücumla ilgili temel becerileri uygulayabilme. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Hentbol oyununun oyun kurallarını ve saha ölçümlerini bilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hentbol tarihçesi, kuralları, temel teknik becerileri kapsayan uygulamalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hentbol oyununun tanımı, tarihçesi, oyun kuralları ve saha ölçüleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
2 | Topsuz temel duruşlar, koşularla aldatmalar ve yön değiştirmeler | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
3 | Topla teknik. Top tutma ve Top sürme-Paslar : Temel ve Bilek pası | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
4 | Diğer pas çeşitleri- Temel kale atışları | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
5 | Temel kale atışları- Sıçrayarak kale atışları | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
6 | Düşerek ve diğer kale atışları | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
7 | Toplu ve topsuz aldatmalar | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ferdi Savunma ilkeleri-Temel duruş | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
10 | Atış kolu ve rakibin savunulması- Kaleci : Temel Duruş, atışları savunma | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
11 | Blok ve topun Çelinmesi- Bireysel Hücum-Savunma Alıştırmaları | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
12 | Grup Savunması : Öne çıkma-emniyete alma, Rakip alma-rakip aktarma | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
13 | Yüklenme- Çapraz geçişler | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
14 | Grup ve bireysel hücum | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
15 | Hızlı Hücum ve aşamaları-Takım oyunlarına giriş-Hücum, Savunma | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | “Hentbol Teknik-Taktik”, Sevim, Yaşar.; Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002 | |
2 | “Hentbolde Performans”,Yavuz Taşkıran, Bağırgan Yayımevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 5 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 1 | 2 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 2 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |