|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ritmik cimnastik dersi, top aleti temel tekniklerini uygulamayı, RC özel antrenman bilgilerini kavramayı, top aleti seri oluşturmayı ve antrenman programlarını oluşturmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel becerilerle ilgili sunu yapabilme. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Cimnastik aletleri kullanım becerisine sahip olma |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Nota ve hareket bilgisi sunabilmeli |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Yaratıcılık becerilerini kullanarak koreografiler yapabilmeli. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ritmik cimnastik top aleti temel becerilerini uygulayabilme. Ritmik cimnastik branş kuralları ve top aleti özelliklerini kavrayabilme. Vücut hareketleri, alet kullanımı ve müzik arasında koordinasyon oluşturabilme. Top aleti ile koreografi oluşturabilme ve form yazabilme. Ritmik cimnastik ulusal ve uluslar arası platformunu tanıyabilme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Top aletini tanıma Değerlendirme kurallarına Giriş. | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma Yöntemi Bireysel çalışma Yöntemi Gösteri tekniği Soru-cevap tekniği Bireysel öğretim tekniği |
2 | op aleti temel teknikleri Değerlendirme kuralları. | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma Yöntemi Bireysel çalışma Yöntemi Gösteri tekniği Soru-cevap tekniği Bireysel öğretim tekniği |
3 | Kondisyon çalışmaları (Amerikan Ders) Sıçramalar/Atlamalar (Vücut Zorlukları) Top aleti daireler, sekizler, yuvarlamalar Değerlendirme kuralları. | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma Yöntemi Bireysel çalışma Yöntemi Gösteri tekniği Soru-cevap tekniği Bireysel öğretim tekniği |
4 | Kondisyon çalışmaları (Amerikan Ders) Sıçramalar/Atlamalar (Vücut Zorlukları) Top aleti zıplatmalar Değerlendirme kuralları. | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma Yöntemi Bireysel çalışma Yöntemi Gösteri tekniği Soru-cevap tekniği Bireysel öğretim tekniği |
5 | Bale çalışması Pivotlar Top aleti koreografi videoları. | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma Yöntemi Bireysel çalışma Yöntemi Gösteri tekniği Soru-cevap tekniği Bireysel öğretim tekniği |
6 | Top aleti bağlantı hareketleri Dans adımları Fırlatmalar ve yakalamalar. | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma Yöntemi Bireysel çalışma Yöntemi Gösteri tekniği Soru-cevap tekniği Bireysel öğretim tekniği |
7 | Riskler. | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma Yöntemi Bireysel çalışma Yöntemi Gösteri tekniği Soru-cevap tekniği Bireysel öğretim tekniği |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özel antrenman bilgileri Esneklik çalışmaları (PNF) Top aleti ile esneklik ve dalgalar Top aleti müzik seçimleri. | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma Yöntemi Bireysel çalışma Yöntemi Gösteri tekniği Soru-cevap tekniği Bireysel öğretim tekniği |
10 | Özel antrenman bilgileri Top aleti ile denge çalışmaları Top aleti koreografi çalışmaları. | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma Yöntemi Bireysel çalışma Yöntemi Gösteri tekniği Soru-cevap tekniği Bireysel öğretim tekniği |
11 | Özel antrenman bilgileri Top aleti form yazımları Top aleti koreografi çalışmaları Yaş gruplarına göre seriler. | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma Yöntemi Bireysel çalışma Yöntemi Gösteri tekniği Soru-cevap tekniği Bireysel öğretim tekniği |
12 | Ulusal ve uluslar arası serileri izleme ve analizler Yaş gruplarına göre seriler Dönem sonu değerlendirmeler, sorular ve genel tekrar. | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma Yöntemi Bireysel çalışma Yöntemi Gösteri tekniği Soru-cevap tekniği Bireysel öğretim tekniği |
13 | Ulusal ve uluslar arası serileri izleme ve analizler Yaş gruplarına göre seriler Dönem sonu değerlendirmeler, sorular ve genel tekrar. | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma Yöntemi Bireysel çalışma Yöntemi Gösteri tekniği Soru-cevap tekniği Bireysel öğretim tekniği |
14 | Ulusal ve uluslar arası serileri izleme ve analizler Yaş gruplarına göre seriler Dönem sonu değerlendirmeler, sorular ve genel tekrar. | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma Yöntemi Bireysel çalışma Yöntemi Gösteri tekniği Soru-cevap tekniği Bireysel öğretim tekniği |
15 | Ulusal ve uluslar arası serileri izleme ve analizler Yaş gruplarına göre seriler Dönem sonu değerlendirmeler, sorular ve genel tekrar. | Anlatma Yöntemi Gösterip yaptırma Yöntemi Bireysel çalışma Yöntemi Gösteri tekniği Soru-cevap tekniği Bireysel öğretim tekniği |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Federation Internatıonale de Gymnastıque Code of Points Rhythmic Gymnastics 2013-2016 | |
2 | Elementer dans, Rıtm Ve Hareket Eğitimi Spor Kıtapevi Uçman Günal. Agopyan Ani | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Spor salonu, 10x10 cimnastik minderi, ip, kurdale, labut, top. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 5 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 1 | 2 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 3 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |