|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUZAFFER TOPRAK KESKİN (toprakkeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türklere ait bir kültür mirası olan Avar’lar ile başlayıp Hun’larla devam eden, Osmanlı döneminde en nitelikli halini bulmuş Atlı Okçuluk sporunu tanımak. Günümüz dünyasına kadar gelişimini öğrenerek bugün bir dünya sporu haline getirilebilmesi için yapılabieicek adımları öğrenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Atlı okçulığun tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Atlı okçuluğun temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Geleneksel sporlar hakkında bilgi kazanabilir. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Atlı cirit temel becerisi kazanabilir. |
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Unutulmuş olan sporlar Geleneksel spor felsefesi ve bunu topluma anlata bilme ve yayma Modern spor ile geleneksel spor arasındaki farklar Genel spor kültürümüz Geleneksel Sporlar ile ilgili kavramlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Geleneksel sporlarımızın tanımı ve tarihsel gelişimi. | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru Cevap |
2 | Binicilik hakkında genel bilgiler, binicilikte branşlar. | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru Cevap |
3 | Ata binmek, attan inmek, doğru oturuş, temel uyarılar ve yardımlar. | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru Cevap |
4 | Binicilik kontrolünün geliştirilmesi. | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru Cevap |
5 | Atıcılık, Binicilik, Avcılık ve günümüzdeki durumu. | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru Cevap |
6 | Atlı okçuluk temel kavramlar. | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru Cevap |
7 | Okçulukta kaygı ve zihinsel antrenman | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Denge ve koordinasyon | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru Cevap |
10 | Atlı okçulukta ok atma yöntemleri ve uygulaması. | |
11 | Part Atışı tanımı ve uygulaması | |
12 | Part Atışı tanımı ve uygulaması | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru Cevap |
13 | Atlı okçuluğun dünyadaki yeri ve müsabakası yapılan ülkeler. | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru Cevap |
14 | Uluslararası literatürde atlı okçuluğun tanımı | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru Cevap |
15 | Genel sınava hazırlık | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 1 | 1 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |