|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUZAFFER TOPRAK KESKİN (toprakkeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hızlı düşünüp karar verirken beden ve zihnin uyumunun sağlanmasını temsil eden kendoyla ilişkili kavram, kural ve tekniklerin kuramsal eğitimini takiben gölge çalışmalarla tekli ve ikili çalışmalarla uygulamalı teknik ve taktik öğretimi amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kendo' da kullanılan malzemeleri tanımlayabilme |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Kendo' da kullanılan temel teknikleri kavrayabilme |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Kendo' da kullanılan temel teknikleri uygulayabilme |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Kendo felsefesine uygun tutum ve davranış geliştirebilme. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel Kendo çalışmaları, bireysel hareketler ve eşli çalışmalar olarak yapılabilir. Bireysel hareketler, boşluğa veya cansız bir hedefe kılıç hamleleri yapılarak çalışılır. Eşli çalışmalar, karşılıklı belirli hedef noktalara yapılan hamleler ve karşı hamlelerden oluşan kılıç tekniklerini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kendo'nun tarihsel gelişimi | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
2 | Kendo ile ilgili temel kavramlar | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
3 | Kendo felsefesi | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
4 | Kendo oyun kuralları | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
5 | Jodan No Kamae | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
6 | Jodan No Kamae | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
7 | Nito Kamae | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nito Kamae | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
10 | Chudan No Kamae | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
11 | Chudan No Kamae | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
12 | Kendo oyun uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
13 | Kendo oyun uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
14 | Kendo oyun uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
15 | Genel sınava hazırlık | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Salmon, G. Kendo; The comprehensive Guide to Swordsmanship.2013. | |
2 | Suino, N., Practice Drills for Japanese Swordsmanship, 2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Keiko gi, hakama, bogu, tare, do, men ,kote, shinai, bokken. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 5 | 2 | 10 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 3 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |