|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciler, badminton branşına ilişkin genel kuramsal bilgiye sahip olacak, temel teknik ve taktik kavramların uygun kullanımı hakkında gözlemsel ve uygulama becerisi edinmiş olacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Badminton Tarihçesini öğrenebilme |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Badminton oyununu öğrenme ve öğretebilme |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | İş birliğini ve ince motor becerilerini geliştirebilmeli. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Badminton ile ilgili temel teknikleri uygulayabilme |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Oyun kuralları, oyun sahası, badminton'da temel hareketler, vuruş teknikleri (ön kort, orta kort, arka kort), ayak teknikleri, yarışma organizasyonları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Badmintonun tarihsel gelişimi. | Oyun eğitimi. Anlatma Yöntemi. Beceri Geliştirme Çalışması. Grup Çalışması. |
2 | Saha ve Malzeme Bilgileri. | Oyun eğitimi. Anlatma Yöntemi. Beceri Geliştirme Çalışması. Grup Çalışması. |
3 | Oyun alanları ve tutuş tekniklerinin (Forehand ve Backhand) öğretilmesi. | Oyun eğitimi. Anlatma Yöntemi. Beceri Geliştirme Çalışması. Grup Çalışması. |
4 | Temel duruş teknikleri, Adımlama Teknikleri ve geliştirici driller. | Oyun eğitimi. Anlatma Yöntemi. Beceri Geliştirme Çalışması. Grup Çalışması. |
5 | Temel vuruş teknikleri (Forehand, Backhand, Servis- Yüksek, kısa ve drive (düz) servis. | Oyun eğitimi. Anlatma Yöntemi. Beceri Geliştirme Çalışması. Grup Çalışması. |
6 | Temel vuruş teknikleri (Forehand, Backhand, Servis- Yüksek, kısa ve drive (düz) servis. | Oyun eğitimi. Anlatma Yöntemi. Beceri Geliştirme Çalışması. Grup Çalışması. |
7 | Temel vuruş teknikleri (file önü, baş üstü, drop, drive, smaç vuruşlar). | Oyun eğitimi. Anlatma Yöntemi. Beceri Geliştirme Çalışması. Grup Çalışması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temel vuruş teknikleri (file önü, baş üstü, drop, drive, smaç vuruşlar). | Oyun eğitimi. Anlatma Yöntemi. Beceri Geliştirme Çalışması. Grup Çalışması. |
10 | Temel vuruş tekniklerini geliştirmeye yönelik alıştırmalar ve genel tekrar. | Oyun eğitimi. Anlatma Yöntemi. Beceri Geliştirme Çalışması. Grup Çalışması. |
11 | Badmintonda oyun kuralları (tek, çift ve karışık çiftler). | Oyun eğitimi. Anlatma Yöntemi. Beceri Geliştirme Çalışması. Grup Çalışması. |
12 | Badminton oyununda taktik (tek, çift ve karışık çiftler). | Oyun eğitimi. Anlatma Yöntemi. Beceri Geliştirme Çalışması. Grup Çalışması. |
13 | Badmintonda eğitsel oyunlar. | Oyun eğitimi. Anlatma Yöntemi. Beceri Geliştirme Çalışması. Grup Çalışması. |
14 | Yarışma organizasyonları. | Oyun eğitimi. Anlatma Yöntemi. Beceri Geliştirme Çalışması. Grup Çalışması. |
15 | Müsabaka ortamının uygulanması. | Oyun eğitimi. Anlatma Yöntemi. Beceri Geliştirme Çalışması. Grup Çalışması. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Badmınton Temel Teknikleri Ve Öğretimi “Salman, S., Salman M.N”, Onay Ajans ,Ankara,1994. | |
2 | • Her Yönüyle Badminton, Yard.Doç.Dr İrfan Gülmez, Nüve Yayıncılık, Ankara, 2007 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Raket, top |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 1 | 2 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 4 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |