|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Ölçme-Değerlendirmenin tanımı ve doğası, ölçme analizi ve organizasyonu, insan performansının ölçüm alanları (Bilişsel, Duyusal ve Devinişsel). Alanlara özgü ölçme araçları, ölçme araçlarının geçerliliği-güvenirliği ve standardizasyonu. Farklı Spor dallarına ve özel durumlara ilişkin ölçme araçları ele alınmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ölçme-Değerlendirmenin tanımı ve doğasını bilmeli |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | İnsan performansının ölçüm alanlarını (Bilişsel, Duyusal ve Devinişsel) bilmeli. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Ölçme araçlarının geçerliliği-güvenirliğini ve standardizasyonunu yapabilme. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Farklı spor dallarına ve özel durumlara ilişkin ölçme araçlarını geliştirebilme. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ölçmenin tanımı ve önemi, ölçmenin temelleri, ölçekler, ölçme hatası (ölçeklerin yapısı ve seçiciliği), bilişsel ve duyuşsal davranışın ölçülmesi, psiko motor davranışın ölçülmesi, değerlendirme, motor performans testlerinin yapısı ve seçiciliği, spor beceri testlerinin değerlendirilmesi, özel alanlarda ölçme konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ölçmeye İlişkin Temel Kavramlar ve Ölçmenin Önemi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
2 | Ölçmenin Anlamı | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
3 | Ölçme ve Ölçekler | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
4 | Ölçme Hatası | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
5 | Ölçme Aracındaki Hatayı Giderecek Özellikler | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
6 | Ölçme Aracının Güvenirliği | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
7 | Ölçme Aracının Geçerliği | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilişsel Özelliklerin Ölçülmesi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
10 | Duyuşsal Özelliklerin Ölçülmesi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
11 | Psikomotor Özelliklerin Ölçülmesi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
12 | Bireysel Sporlarda Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Araçları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
13 | Takım Sporlarında Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Araçları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
14 | Dönemin Değerlendirilmesi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kendal, D. R., Gruber, J. J. Ve Johson, R. E. (1987). Measurement and Evaluation For Physical Educatiers (2nd. Ed.), Illinois: Human Kinetics. | |
2 | Morrow, J. R. Lacson, A. W. Dischson, J. L. Ve Mood, D. P. (1995). Measurement and Evaluation in Human Performans. İllinois: Human Kinetics. | |
3 | Strand, B. N., ve Wilson, R. (1993), Assesing Sport Skills, İllinois: Human Kinetics. | |
4 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. (2006). (Editör: Yard. Doç. Dr. Hakan Atılgan). Anı Yayıncılık. ANKARA | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 2 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 2 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 96 |