|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Çağdaş psikolojinin uygulama alanlarını, psikolojinin ilke ve kurallarını öğreterek sporla bağını oluşturmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci, psikoloji ile ilgili temel kavramları bilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Çağdaş psikolojinin uygulama alanlarını bilmeli |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Bireyin gruptan etkilenmesi ve grubu etkilemesiyle ilgili temel ilke ve kuralları bilir ve açıklayabilmeli. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Psikolojinin değerlendirme yöntemlerini bilip açıklayabilmeli. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Psikoloji tanımı, insan davranışının karmaşıklığı, sinir sistemi, duyum ve algı, nesnelerin algılanması, öğrenme kuramları, heyecanlar ve özellikleri, motivasyon ve motivasyon kuramları, kişilik ve kişilik kuramları, bireysel farklılıklar ve benzerlikler, insanlar arasındaki ilişkileri etkileyen birey içi süreçler, psikolojik testler konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Psikoloji nedir ne değildir. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
2 | İnsan davranışının gelişimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
3 | Duygu ve heyecanlar | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
4 | Algılama | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
5 | Dil ve düşünce | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
6 | İnsan belleği | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
7 | Motivasyon | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
10 | Bireysel ayrılıklar | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
11 | Bireysel ayrılıkların değerlendirilmesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
12 | Kişilik | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
13 | Sosyal davranış ve sosyal düşünce | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
14 | Sporsal Davranış ve sosyallik | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atkinson, R., Atkinson, R.C., Hilgard, E.R. (1995). | |
2 | Baron, R. A. (1989). Psychology: The Essential Science. Boston: Allyn & Bacon | |
3 | Morgan, C.T. (1991). Psikolojiye Giriş. Ankara: H.Ü. Psikoloji Bölümü Yayınları. Yayın no: 1 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 84 |