|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin yaşam için önemli bir etmen olan fitnessin kuramsal ve uygulama temellerine yönelik bilgilendirme ile insan sağlığına etkilerini öğrenecek düzeye gelmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fiziksel aktivite ve sağlık kavramlarını bilmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Fitnesin hayatımızdaki yeri ve önemi bilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Fitnes programları ve içeriklerini yapabilmeli |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Bireysel ve grup egzersiz programı hazırlayabilme |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fitness'ın tanımı, Fitness programlarının faydaları, Bireysel egzersiz programı hazırlama, Fiziksel fitnes ölçümleri ve değerlendirilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fitness'ın tanımı; önemi ve fitness ile ilgili kavramlar | Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
2 | Fitness programlarının faydaları | Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
3 | fitnesin Uygunluğun geliştirilmesi ve korunmasında temel antrenaman metotları | Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
4 | Hayat kalitesinde fiziksel aktivitenin rolü | Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
5 | Fitnesin beslenmeyle ilişkisi | Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
6 | Bireysel egzersiz programları | Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
7 | Bireysel fitnes egzersiz reçetesi hazırlanması | Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fiziksel fitnes test bataryaları | Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
10 | Yaşlılar ve kadınlarda fitnes, obezite | Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
11 | bireyler için etkili ve güvenilir egzersiz belirlenmesi | Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
12 | Bireysel egzersiz programı hazırlama | Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
13 | Fiziksel fitnes ölçümleri ve değerlendirilmesi | Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
14 | Bireysel fitnes antrenmanı planlama ve gösterimi | Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
15 | Final sınavı genel hazırlığı. | Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Amerrikan College of sportmedicine (1991),Guidelines for exercise testin and prescription | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Spor salonu, bireysel atlama ipi, eldiven, fitness salon malzemeleri. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 2 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 1 | 3 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 91 |