|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin, büyüme, gelişme, olgunlaşma ve antrenman etkileşimini, antrenman ve antrenman ilkeleri, çocuğa düzenli antrenman yaklaşımında karşılaşılan sorunlar, boy ve kilo ile performans ve spor dalı etkileşimi, kuvvet, sürat, dayanıklılık, esneklik, koordinasyon antrenmanlarına verdikleri cevaplar, antrenmana yaklaşımda antrenman ilkeleri ve çocuk ve gençlerde antrenman yaklaşımı, erken ve geç özelleşilen sporlar, çocuk ve yetenek, elit spor ve yetenek, yetenek seçme, yönlendirme ve geliştirme modelleri ve uygulamalarda karşılaşılan sorun ve kavramları öğrenmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Büyüme, gelişme, olgunlaşma ve antrenman etkileşimini açıklayabilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Antrenman ve antrenman ilkelerini bilmeli |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Çocuğa düzenli antrenman yaklaşımında karşılaşılan sorunları kavrayabilmeli |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Çocukların Kuvvet, sürat, dayanıklılık, esneklik, koordinasyon antrenmanlarına verdikleri cevapları kavrayabilmeli |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Büyüme, gelişme, olgunlaşma kavramları, antrenman ve antrenman ilkeleri, antrenman yaklaşımında karşılaşılan sorunlar, boy ve kilo ile performans ve spor dalı etkileşimi, kuvvet, sürat, dayanıklılık, esneklik, koordinasyon antrenmanlarına verilen cevaplar, çocuk ve gençlerde antrenman yaklaşımı, erken ve geç özelleşilen sporlar, çocuk ve yetenek, yönlendirme ve geliştirme modelleri ve uygulamalarda karşılaşılan sorun ve kavramları kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Programın genel tanıtımı, Çocuk ve Spor: Gelişim Evreleri ve Antrenman, Farklı sporlar ve spora başlama yaşları, Erken ve Geç Özelleşme | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
2 | Çocuk ve Spor: Gelişim Evreleri ve Antrenman, Çocuk Sporcu: Antrenman İlkeleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
3 | Büyüme ve Antrenman: Dayanıklılığın Geliştirilmesi: VO2max Farklı, La Eşikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
4 | Büyüme ve Antrenman: Dayanıklılığın Geliştirilmesi: Dayanıklılık Antrenmanları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
5 | Büyüme ve Antrenman: Kuvvetin Geliştirilmesi: Kas Kuvveti, Büyüme ve Aktivite | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
6 | Büyüme ve Antrenman: Kuvvet Antrenmanları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
7 | Büyüme ve Antrenman; Süratin Geliştirilmesi, Anaerobik Gelişim, Motor becerilerin gelişimi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Büyüme ve Antrenman: Sürat antrenmanları: İntervaller ve tekrar antrenmanları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
10 | Büyüme ve Antrenman: Esneklik antrenmanları: PNF, Statik, Dinamik esneklik antrenman yöntemleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
11 | Yetenek Seçimi ve Yönlendirme: Erken ve geç özelleşilen sporlar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
12 | Yetenek Seçimi ve Yönlendirme: Büyümede farklılıklar ve yetenek seçimi sorunları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
13 | Yetenek Seçimi ve Yönlendirme: Farklı Modeller ve Yapıları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
14 | Yetenek Seçimi ve Yönlendirme: Farklı Modeller ve Model Arayışı | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Açıkada, C. Çocuk ve Antrenman. Acta Orthop Traumatol Turc 2004;38 Suppl 1:16-26. | |
2 | Balyi, I. Periodisation for the Junior Athlete. Salt Lake City, September 25, 2009. | |
3 | Berg KE, Lavoie JC, ve Latin RW. Physiological training effects of playing youth soccer. Med. Sci. Sports Exerc. 17:656?660. 1985. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sınıf, yansıtıcı cihazlar ve ders notları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |