|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| EĞİTİM FAKÜLTESİ / BES400A - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜYazdır Kodu: BES400A Adı: ARAŞTIRMA PROJESİ Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 8 Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar Ders Düzeyi Lisans Ders Türü Zorunlu Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ Ön Koşul Dersleri Yok Öğretim Sistemi Örgün Ders Süresi 14 Hafta Öğretim Elemanı YUNUS ARSLAN (yarslan@nevsehir.edu.tr) Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları FATMA SAÇLI UZUNÖZ, Öğretim Dili Türkçe Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok Dersin Amacı Bu dersin amacı; hareket ve spor eğitimi alanı ile eğitim bilimlerinde edindiği bilgi, beceri ve tutumlara ilişkin bir problemin çözümünü sağlayacak araştırma projesi planlayıp yazmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci, Araştırma önerisi hazırlama ile ilgili yapılması gereken ön çalışmaları |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Araştırma Problemleri ve alt problemleri oluşturabilmeli |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Araştırma önerisi hazırlayabilmeli |
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Araştırma önerisi sunabilmeli. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilim ve bilimsel araştırma, nicel araştırma, nitel araştırma, araştırma önerisi hazırlama, araştırma önerisi sunma. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | cc Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme ve temel kavramlar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
| 2 | Bilim ve bilimsel araştırma | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
| 3 | Nicel araştırma yöntemi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
| 4 | Nitel araştırma yöntemi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
| 5 | Araştırma önerisi hazırlama | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
| 6 | Literatür taraması ve tartışma | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
| 7 | Literatür taraması ve tartışma | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Araştırmanın gerekçesini oluşturma | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
| 10 | Araştırma problemi ve alt problemlerini saptama ve yazma | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
| 11 | Araştırmanın diğer değişkenlerini yazma | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
| 12 | Araştırma yöntemini belirleme ve yazma | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
| 13 | Araştırma önerisini yazma | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
| 14 | Araştırma önerisini yazma | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
| 15 | Araştırma önerisini yazma | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Armour, K. & Macdonald, M. (2012). Research methods in physical education and youth sport. London: Routledge. | |
| 2 | • Bilimsel Araştırmaya Giriş, Prof.Dr. Mine Arlı, Prof.Fr. M. Hamil Nazik, Gazi Kitabevi, 2004 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Sınıf, bilgisayar, yansıtıcı cihazlar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 14 | 2 | 10 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 14 | 2 | 10 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 8 | 2 | 16 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 2 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 2 | 6 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 124 | ||