|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURAK GÜNEŞ (burakgunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Performansın artırılmasında motivasyonun özel bir yeri bulunmaktadır. Sosyal yaşantıda performansın yerine sporsal motivasyon ve teknikleri ele alınmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sporda motivasyonun dinamiklerini ve motivasyon kuramlarını açıklayabilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Sporcuların spor hedefleri oluşturmalarına yardımcı olabilmeli. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Çocuk, genç ve yetişkin sporlarında motivasyon tekniklerini kullanabilme yeterliğine sahip olmalı |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Takım ve bireysel sporlarda motivasyon tekniklerini kullanabilme yeterliliğine sahip olmalı. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fiziksel etkinliklerde motivasyon dinamiklerini anlamak, çocuklarda motivasyonun gelişimi, sporda başarı ve hedef araştırmaları, sporda ve fiziksel etkinliklerde hedef belirleme, egzersizin bir belirleyicisi olarak öz yeterlik, egzersiz ve sporda içsel ve dışsal motivasyon, takım ve bireysel sporlarda motivasyon stratejileri, sporda algısal kontrol konuları ele alınmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Motivasyon Nedir, Tanımı ve doğası | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
2 | Fiziksel Aktivitelerde Motivasyon Dinamikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
3 | Çocukta Motivasyonun Gelişmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
4 | Başarı Motivasyonu | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
5 | Sporda Hedef Belirleme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
6 | Öz yeterlik ve Belirleyicileri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
7 | Bilişsel Değerlendirme Kuramı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Self Determinasyon Kuramı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
10 | Adalet Kuramı (Eşitlik Kuramı) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
11 | Bireysel Sporlarda Motivasyon Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
12 | Takım Sporlarında Motivasyon Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
13 | Motivasyonda yapılan hatalar | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
14 | Başarısızlığa karşı motivasyon | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Glyn, R. C. (2001). Advances in Motivation in Sport and Exercise, Champain IL: Human Kinetics. | |
2 | Glyn, C. R. (1992). Motivation in Sport and Exercise. Champain IL: Human Kinetics. | |
3 | Horn, T. S. (2008). Advances in Sport Psychology. Champain IL: Human Kinetics. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 2 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 1 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |