|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SIRRI CEM DİNÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı spor takımlarında liderlik sürecine ilişkin "antrenör lider" (coacing leadership) yaklaşımına ilişkin farkındalığı arttırarak, liderlik yaklaşımları ışığında etkileşimsel ve dönüşümsel spor liderlik becerilerinin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Örgütsel yaşamda liderliğin önemini kavrayabilme, |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Liderlik kuramlarını açıklayabilme |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Lider antrenörlük (coaching leadership) becerilerini öğrenme |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Lider olarak takım motivasyonunu geliştireme becerileri kazanabilme |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Liderlik kavram ve tanımlarının öğretimini takiben liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşım ve durumsal yaklaşımlar peşisıra incelenecektir. Elde edilen bilgi birikimiyle sporda liderlik, lider antrenörlük yaklaşımlarına ışık tutularak CBAS. LSS vb. liderlik ölçekleri incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Liderlik tanım ve kavramlarının incelenmesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
2 | Liderlik ve yöneticilik süreçlerinin irdelenmesi ve karşılaştırılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
3 | Liderlik yaklaşımları; bireysel özellikler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
4 | Liderlik yaklaşımları; davranışsal kuramlar-1 | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
5 | Liderlik yaklaşımları; davranışsal kuramlar- Black ve Mouton Yönetim Izgarası Modeli | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
6 | Liderlik yaklaşımları; durumsal kuramlar-1 | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
7 | Liderlik yaklaşımları; durumsal kuramlar- LPC | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Liderlik yaklaşımları; durumsal kuramlar- Hersey ve Blancard | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
10 | Liderlik yaklaşımları; durumsal kuramlar-LMX | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
11 | Liderlik yaklaşımları; durumsal kuramlar-Yol Amaç Kuramı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
12 | Liderlik yaklaşımları; durumsal kuramlar-Reddin 3D Modeli ve VYJ Katılım Moodeli | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
13 | Dönüşümsel ve etkileşimsel liderlik yaklaşımlarının incelenmesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
14 | Yönetsel liderlik beceri ve rolleri ve karizmatik liderlik | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
15 | Sporda liderlik çalışmalarına giriş ve CBAS ve LSS liderlik kuramını inceleme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | DuBrin, A.,J., (1995) Leadership: Research Findings, Practice and Skills. Boston; Houghton Mifflin | |
2 | Eren, E., (2004) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, İstanbul; Beta Basım. | |
3 | Koçer, T (2010) İşletme Yöneticiliği, İstanbul, Beta Basım | |
4 | Parks, J.,B., Quarterman, J., (2003)Contemporary Sport Management, Human Kinetics | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projektor, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 1 | 1 | 10 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 87 |