|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; yönetim, organizasyon konularında temel terimlerin kavratılması, spor yönetimi içinde antrenörün görev ve sorumluluklarının gösterilmesi, Türkiye?de ki spor yapılanması ve spor teşkilatı yapısının kavratılması, spor sektörünün alanlarının incelenmesi, sponsorluk, antrenör etiği, istihdam, spor faaliyetlerinin yapılabilmesini sağlayan kanuni dayanakların, yasal düzenlemelerin incelenmesi (yönetmelik vb). Spor kulüpleri kulüp yöneticileri ve diğer eleman ve ekipmanları hakkında tam bilgi sahibi olup, istihdam kaynaklarını öğretilmesi, antrenör sporcu ve antrenör sporcu veli ilişkilerini sağlıklı yürütmek hakkında bilgi sahibi olur. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci; Antrenörlük mesleği ile birlikte çalışacağı resmi kurumları tanır, en üst makamdan en lt kademeye kadar spor yapılanması hakkında haberdar olur. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Spor teşkilatlanması ve ilgili branşı ile alakalı gelişmeleri takip etmeyi, iletişim kurma becerilerini geliştirir, spor olaylarına karşı yönetimsel boyutta bakabilme ve görüş geliştirebilme yeteneklerini geliştirir. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Mesleki alanda karşılaşabileceği diğer kişi ve kurumlara karşı hazır bulunuşluk düzeyi yükselir. |
PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Mesleki alanının diğer sektörlerle olan ilişkilerini kavrayabilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yönetim Bilgisi, Yönetim Anlayışının Tarihsel Gelişimi, Yönetim Yaklaşımları | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Beyin Fırtınası,Soru Cevap |
2 | Organizasyon Bilgisi, Tanımlama ve sınıflama ilişkileri | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Beyin Fırtınası,Soru Cevap |
3 | Sporda Organizasyon | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Beyin Fırtınası,Soru Cevap |
4 | Antrenör Etiği | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Beyin Fırtınası,Soru Cevap |
5 | Antrenör Eğitimi, Spor Genel Müdürlüğü Antrenör Eğitim Yönetmeliğinin İncelenmesi | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Beyin Fırtınası,Soru Cevap |
6 | Liderlik, Motivasyon, Yönetici olarak Antrenörün liderlik vasıflarını kullanması | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Beyin Fırtınası,Soru Cevap |
7 | Sporda Doping Kullanımının Yasal Süreçte İncelenmesi | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Beyin Fırtınası,Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gençlik ve Spor Bakanlığı Teşkilat ve Yapısının İncelenmesi ve anlatılması | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Beyin Fırtınası,Soru Cevap |
10 | Spor Federasyonlarının ve kulüplerinin ve illlerdeki spor teşkilatı yapısının incelenmesi ve anlatılması | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Beyin Fırtınası,Soru Cevap |
11 | Spor Organizasyonları, tanımlamalar, etkinlikler ulusal ve uluslararası organizasyonlar | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Beyin Fırtınası,Soru Cevap |
12 | Spor Alanında ulusal ve uluslararası Hizmet veren kuruluşlar | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Beyin Fırtınası,Soru Cevap |
13 | Spor Tesislerinin Yönetilmesi ve İşletilmesi | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Beyin Fırtınası,Soru Cevap |
14 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Beyin Fırtınası,Soru Cevap |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Beyin Fırtınası,Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Foundations of Sport Management (Andy Gillentine,R.Brian Crow) | |
2 | • Principles and Practice of Sport Management (Lisa Pike Masteralexis,Carol A.Barr,Marry A. Hums) | |
3 | • Corbin H. D. : Recreation Leadership. Prentice- Hall, Third Erition, USA, 1970 | |
4 | • Ferrand A., Luiggino T.: Marketing of Olympic Sport Organisations,Human Kinetics,2005 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 5 | 2 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |