|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Performansın artırılmasına yönelik becerilerin öğrenilmesine yardımcı olmak için kullanılan zihinsel antrenmanların kuramsal boyutu ve sporculara bir program çerçevesinde öğretimi ile ilgili uygulamaları ele almaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Spora özgü temel psikolojik becerileri kullanabilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Pozitif düşüncenin sportif başarıdaki önemini bilmeli |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Görselleme çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmalı |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Konsantrasyon ve dikkat kontrolünü uygulayabilmeli |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Zihinsel hazırlık kavramları, psikolojik beceri eğitimi, zihinsel antrenman uygulama koşulları, zihinsel antrenmanın kuramsal boyutu, zihinsel antrenman teknikleri, kendine güven modelleri konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Zihinsel antrenmana giriş ve temel tanımlar | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
2 | Temel Psikolojik Beceriler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
3 | Pozitif Düşünme planı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
4 | Yarışmaya Hazırlanma | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
5 | Dikkat Kontrolü | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
6 | Görselleme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
7 | Grup Dinamikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | Baskıyla başa çıkabilmek | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
10 | Sakatlık | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
11 | Her Şeyi Birlikte Yapma | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
12 | Enerjinin Korunması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
13 | Profesyonel Plan ve Son Oyun Planı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
14 | Profesyonel Plan ve Son Oyun Planı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
15 | Genel sınava hazırlık | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bull, J. S., Albinson, J. G. Christopher, J.S. (1996). The Mental Game Plan: Getting Psyched for Sport. Brington: Sports Dynamics. | |
2 | Murpy, S. (1996). The Achievement Zone. New York: G. P. Putnam?s Sons. | |
3 | Moskofsky, D. L. & Zaichkowsky, L: D. (2002). Medical and Psychological Aspects of Sport and Exercise. Morgantown: Fitness Information Technology, Inc. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 2 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 1 | 3 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 87 |