|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURAK GÜNEŞ (burakgunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Spor eğitiminin hedeflerine yönelik öğretimle ilgili modellerin öğrenilmesi, planlama ve uygulamanın yapılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Spor eğitimi modellerini tanımalı |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Spor eğitimi modellerine göre planlama yapabilmeli |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Spor eğitimi modellerinin uygulamasını ve değerlendirilmesini yapabilmeli |
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Bireysel ve grup pedagoji eğitim modeli hazırlayabilmeli |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
-Spor eğitim Modeli -Doğrudan öğretim Modeli -Taktik Oyun Yaklaşımı -Akran Öğretim Modeli -İşbirliğine Dayalı Öğrenme Modeli -Bireysel sosyal Sorumluluk Modeli | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Spor eğitim modellerine giriş | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
2 | Doğrudan Öğretim Modeli | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
3 | Doğrudan Öğretim Modeli | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
4 | Taktik Oyun Yaklaşımı Modeli | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
5 | Taktik Oyun Yaklaşımı Modeli | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
6 | Taktik Oyun Yaklaşımı Modeli | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
7 | Akran Öğretim Modeli | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akran Öğretim Modeli | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
10 | Spor Eğitim Modeli | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
11 | Spor Eğitim Modeli | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
12 | İşbirliğine Dayalı Öğrenme Modeli | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
13 | İşbirliğine Dayalı Öğrenme Modeli | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
14 | İşbirliğine Dayalı Öğrenme Modeli | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
15 | Genel sınava hazırlık | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mosston, M., Ashworth, S. (2008). Teaching Physical Education. First Online Edition. | |
2 | Armour, K. (2011). Sport Pedagogy: An Introduction for Teaching and Coaching. Pearson Education Limited. London. | |
3 | Mitchell, A. S., Oslin, L., J. (2006). Teaching Sport Concepts and Skills: A Tatical Games Approach. Human Kinetics.IL. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |