Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT339 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT339 Adı: VOLEYBOL- UZMANLIK 1 Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin voleybol oyunu hakkında kural bilgisi edinmelerini, temel teknik ve taktik bilgilerini arttırmalarını, öğrencilerin oyun becerilerini geliştirmelerini ve bu sayede kendi yeteneklerini anlamalarını içerir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Voleybol oyun kurallarını kavrar PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Voleybol temel becerilerini kavrar PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Voleybol oyununu meydana getiren savunma ve hücum taktiklerini açıklar PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Voleybol oyununa yeni başlayan kişilere temel teknik ve taktikleri öğretebilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
•Voleybol oyununun Dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimi • Voleybolun tarihçesi *Voleybol oyununun alan ölçüleri ve kuralları II. TEMEL BECERİLER •Voleybolda ayak hareketleri •Paslaşma (Parmak pas ve manşet pas) •Bireysel savunma teknikleri (Plonjon ve yuvarlanmalar) •Servis •Smaç •Blok III. TAKIM OYUNU •Hücum (Hücum dublajları) •Savunma (Servis karşılama ve Savunma dublajları)
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Voleybol oyununun Dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimi Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
2 Voleybol oyununun alan ölçüleri ve oyun kuralları Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
3 Voleybolda ayak hareketleri Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
4 Voleybola özgü ısınma Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
5 Çizgi çalışmaları Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
6 Parmak pas Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
7 Manşet Pas Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
8 Ara Sınav
9 Bireysel savunma teknikleri (plonjon ve yuvarlanmalar) Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
10 Voleybolda servis Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
11 Smaç Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
12 Blok Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
13 Voleybolda Oyun Sistemleri Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
14 Voleybolda Servis Karşılama Sistemleri Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
15 Voleybolda Hücum ve Savunma Sistemleri Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. ÇETİNKAYA, İlhan. “ Voleybol”, San matbaası, Ankara, 1971
2 2. FRÖHNER, B. (Çev. Ali Cengiz). “Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları”, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1999.
3 3. HARMANDAR, Hakkı İsmail ve ark. “ Voleybolda Teknik”, Kütahya, 1996.
4 4. ORKUNOĞLU, Oktay. “Modern Voleybol”, M.E. Gençlik ve Spor Bakanlığı, Beden Eğitimi ve Okul Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayını, Ankara, 1986.
5 5. ORKUNOĞLU, Oktay. “Voleybol”, Ankara, 1991.
6 6. ORKUNOĞLU, Oktay. “Trainer ve Training”, Ocaklar Yayıncılık, Ankara, 1993.
7 7. ORKUNOĞLU, Oktay. “Voleybol Öğretimi”, Karatepe Yayınları, Ankara, 1997
8 8. TENNANT, Mark. (Çev. Erdoğan Yılmaz ve Rasim Kale). “Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu”, Bizim Büro Basımevi, Ankara, 1986.
9 9. TİRYAKİ, E. Sabahat, “Voleybol Öğretimi”, Spor Kitabevi, Ankara, 1999.
10 10. VIERA; Barbara and Bennic Jill Ferguson. “Voleyball- Steps to Success”, Human Kinetics Publishers Inc., USA, 1989.
11 11. YÜCESOY, Reşit. “Modern Voleybolda Teknik ve Taktik”, Ankara, 1987.
12 12. Voleybol Bilim ve Teknolojisi Dergisi, Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu, Beytepe, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 2 5
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 5
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 3 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 2 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 1 2
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 2 1 2
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 123