|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrencilerin voleybol oyunu hakkında kural bilgisi edinmelerini, temel teknik ve taktik bilgilerini arttırmalarını, öğrencilerin oyun becerilerini geliştirmelerini ve bu sayede kendi yeteneklerini anlamalarını içerir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Voleybol oyun kurallarını kavrar |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Voleybol temel becerilerini kavrar |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Voleybol oyununu meydana getiren savunma ve hücum taktiklerini açıklar |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Voleybol oyununa yeni başlayan kişilere temel teknik ve taktikleri öğretebilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
•Voleybol oyununun Dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimi • Voleybolun tarihçesi *Voleybol oyununun alan ölçüleri ve kuralları II. TEMEL BECERİLER •Voleybolda ayak hareketleri •Paslaşma (Parmak pas ve manşet pas) •Bireysel savunma teknikleri (Plonjon ve yuvarlanmalar) •Servis •Smaç •Blok III. TAKIM OYUNU •Hücum (Hücum dublajları) •Savunma (Servis karşılama ve Savunma dublajları) | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Voleybol oyununun Dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimi | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
2 | Voleybol oyununun alan ölçüleri ve oyun kuralları | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
3 | Voleybolda ayak hareketleri | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
4 | Voleybola özgü ısınma | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
5 | Çizgi çalışmaları | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
6 | Parmak pas | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
7 | Manşet Pas | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bireysel savunma teknikleri (plonjon ve yuvarlanmalar) | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
10 | Voleybolda servis | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
11 | Smaç | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
12 | Blok | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
13 | Voleybolda Oyun Sistemleri | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
14 | Voleybolda Servis Karşılama Sistemleri | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
15 | Voleybolda Hücum ve Savunma Sistemleri | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. ÇETİNKAYA, İlhan. “ Voleybol”, San matbaası, Ankara, 1971 | |
2 | 2. FRÖHNER, B. (Çev. Ali Cengiz). “Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları”, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1999. | |
3 | 3. HARMANDAR, Hakkı İsmail ve ark. “ Voleybolda Teknik”, Kütahya, 1996. | |
4 | 4. ORKUNOĞLU, Oktay. “Modern Voleybol”, M.E. Gençlik ve Spor Bakanlığı, Beden Eğitimi ve Okul Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayını, Ankara, 1986. | |
5 | 5. ORKUNOĞLU, Oktay. “Voleybol”, Ankara, 1991. | |
6 | 6. ORKUNOĞLU, Oktay. “Trainer ve Training”, Ocaklar Yayıncılık, Ankara, 1993. | |
7 | 7. ORKUNOĞLU, Oktay. “Voleybol Öğretimi”, Karatepe Yayınları, Ankara, 1997 | |
8 | 8. TENNANT, Mark. (Çev. Erdoğan Yılmaz ve Rasim Kale). “Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu”, Bizim Büro Basımevi, Ankara, 1986. | |
9 | 9. TİRYAKİ, E. Sabahat, “Voleybol Öğretimi”, Spor Kitabevi, Ankara, 1999. | |
10 | 10. VIERA; Barbara and Bennic Jill Ferguson. “Voleyball- Steps to Success”, Human Kinetics Publishers Inc., USA, 1989. | |
11 | 11. YÜCESOY, Reşit. “Modern Voleybolda Teknik ve Taktik”, Ankara, 1987. | |
12 | 12. Voleybol Bilim ve Teknolojisi Dergisi, Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu, Beytepe, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 3 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |