|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUZAFFER TOPRAK KESKİN (toprakkeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Binicilik ile ilgili temel kavramlar, kurallar ve terminolojiyi anlamak. Temel binicilik becerilerinin öğretim metotlarını, güvenlik yöntemlerini tekniklerini öğrenmek.At üzerinde güvenli duruş tekniklerini gösterebilmek. Binicilik hareketlerindeki estetiğin önemini anlayabilmek. Binicilik yarışmaları izlemekten zevk almak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Binicilik alanındaki temel kavram ve alan bilgisine sahip olabilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Binicilik kural ve prensiplerini öğrenebilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Binicilikle ilgili kişisel gelişimini sağlayıcı kaynaklara ulaşabilir |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Organizasyonlarda görev almak isteyebilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biniciliğin temel bilgileri ve atın özellikleri; Binici ve at donanımı, donanım bakımı. Binişe hazırlık, at bakımı. Temel uygulama teknikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Binicilik hakkında genel bilgiler, binicilikte branşlar, binici kıyafet ve donanımları. | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
2 | Atın tanımı, atın bölümleri, donları ve donatımları | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
3 | Ata yaklaşmak ve tımarı | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
4 | Ayak tırnak bakımı, nal ve temel bilgiler. | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
5 | Atın donanımının bakımı, donanımının ata uydurulması. | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
6 | Atın beslenmesi ve yemler, atın beslenme düzeyi | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
7 | Atın doğal yürüyüş şekilleri | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Atın sevk ve idaresi, yer eğitimi | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
10 | Atın biniş öncesi ısıtılması ve çılbır eğitimi | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
11 | Temel uyarı ve Manej, manej donanımı, manej kuralları, manejde güvenlik. | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
12 | Ata binmek, attan inmek, doğru oturuş, temel uyarılar ve yardımlar. | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
13 | Çılbırda süratlide oturuş ve basit jimnastik ve ısınma hareketleri. | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
14 | Manejde serbest biniş 1 | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
15 | Manejde serbest biniş II | Anlatma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Horse and Pony Manual, Salamander Books Ltd., | |
2 | Binicilik 2 Ali Fuat Ünver TBF Yayınları 2009 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |