Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT355 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT355 Adı: RİTMİK CİMNASTİK- UZMANLIK 1 Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Ritmik cimnastik çalışmaları, aletlerle (top, ip, çember, labut, kurdele) farklı vücut bölümlerinin koordinesini sağlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel becerilerle ilgili sunu yapabilme. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Bu dersin sonunda öğrenci, Farklı ritimleri uygulayabilmeli (4/4, 3/4, 2/4, 6/8) PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Sıçramalar, denge, Dönüşler ve dalgalanma gibi vücut tekniklerini yapabilmeli PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Sıçramalar, denge, Dönüşler ve dalgalanma gibi vücut tekniklerini uygulatailmeli PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ritmik cimnastiğin tarihçesi , Vücut tekniğinin özellikleri, Sıçramalar ve dengelerin çalışma örnekleri, Dönüşler ve dalgalanmaların çalışma örnekleri, Alet tekniği amaçları ve teknik özellikleri, İp aleti teknik özellikleri, Çember aleti teknik özellikleri , Top aleti teknik özellikleri , Kurdele aleti teknik özellikleri , Kompozisyonda alete özgü gereklilikler, Kompozisyon özellikleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ritmik cimnastiğin tarihçesi ve vücut tekniğinin özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma
2 Sıçramalar ve dengelerin çalışma örnekleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma
3 Dönüşler ve dalgalanmaların çalışma örnekleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma
4 Alet tekniği amaçları ve teknik özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma
5 İp aleti teknik özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma
6 Çember aleti teknik özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma
7 Top aleti teknik özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma
8 Ara Sınav
9 Kurdele aleti teknik özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma
10 Kompozisyonda alete özgü gereklilikler Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma
11 Kompozisyon özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma
12 Kompozisyon özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma
13 Kompozisyon özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma
14 Kompozisyon özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma
15 Genel Sınav Hazırlığı Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Altay.F., Bulca, Y. (2006) Ritim Eğitimi ve Dans .Ankara
2 Demirhan, G. Ve Ark. (1998). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi. Modül.
3 Jastrjembskaia, N. (2000). Rhythmic Gymnastics. Human Kinetics.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Spor salonu, 10x10 cimnastik minderi, ip, kurdale, labut, top.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 2 5
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 5
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 2 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 2 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 1 3
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 3 1 3
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 120