|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Badmintonun tarihsel gelişimi , Türkiye ve dünyadaki organizasyonlar,oyun kural bilgisinin öğretimi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Badminton ile ilgili temel teknikleri uygulayabilme |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Badmintonda ön kort vuruş tekniklerini uygulayabilmeli |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Badmintonda geri kort vuruş tekniklerini uygulayabilmeli |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Badmintonda serviş çeşitlerini yapabilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Badmintonun tarihsel gelişimi, saha ve malzeme bilgisi,raket tutuş şekilleri ve temel duruşlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Badminton sporunun tarihsel gelişimi: Dünyada badminton, Türkiye'de badminton | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
2 | Badminton sporunda kullanılan malzemeler: badminton saha ve filesi, badminton direkleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
3 | Raket, top, giyim, ayakkabı, yardımcı malzemeler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
4 | Badmintonda vuruş ve koşu teknikleri: raket tutuş, temel duruş pozisyonu | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
5 | Vuruş bölgeleri ve vuruş çeşitleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
6 | Yüksek servis, kısa servis, swip servis | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
7 | Başın üstünden smaç, forehand el üstü vuruş, Başın sol üstünden smaç, backhand el üstü vuruş | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Forehand el altı vuruş, backhand el altı vuruş | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
10 | Düz vuruş, damlak vuruş | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
11 | Filede oyun, Koşu yönleri ve teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
12 | Vuruş ve koşu tekniklerinin öğretim metodu | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
13 | tekler oyunu | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
14 | çiftler oyunu ve karışık çiftler oyunu | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Demirci A. (2007). Adım Adım Badminton Bağırgan Yayınevi Ankara | |
2 | Yorulmaz M. (2005) Badminton Morpa Yayınları Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Raket, top |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 2 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |