|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders öğrencilere; orta düzey oyunculara tenis eğitim verilmesini, tenise yönelik biyomekanik prensipleri öğrenip, oyuncuların teknik analizi, teşhis ve iyileştirme de kullanmasını, oyun kuralları ve yarışma organizasyonlarını öğretip, uygulamalar yaptırılmasını amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Orta düzey oyunculara yönelik öğretim basamaklarını, bu basamaklara yönelik temel taktikler ile kullanılan vuruşları ve bunların oyun tabanlı yaklaşım yöntemiyle öğretilmesini bilmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Orta düzey oyuncular için tenis eğitim çalışmalarını planlayabilmeli, organize edebilmeli, uygulayabilmeli ve değerlendirebilmeli |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Tenise yönelik biyomekanik prensipleri bilmeli, orta düzey oyuncuların teknik analizinde kullanabilmeli, eksikliklerini belirleyip, gerekli iyileştirme çalışmalarını yapabilmeli |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Orta düzey oyunculara yönelik tenis öğretim programlarını planlayabilmeli, organize edebilmeli, uygulayabilmeli ve değerlendirebilmeli |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Orta düzey oyuncuların gelişim eğitimi, tenise yönelik biyomekanik prensiplerin orta düzey tenisçilerin teknik/taktik analiz, teşhis ve iyileştirme çalışmaları, yarışmaların organizasyonu ve program geliştirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Orta düzey tenisçilere yönelik tenis oyunu; 5 oyun durumu, temel taktikler ve vuruşların teknikleri, oyun kuralları | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
2 | Tenis öğretim yöntemleri; Oyun tabanlı yaklaşım, orta düzey başlangıç tenisçilerine yönelik öğrenme basamakları, kullanılan malzemeler ve tesis | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
3 | Orta düzey oyuncuların tenisini geliştirme; Maksi Tenis Basamağı Temel Taktikleri ve Kullanılan Vuruş Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
4 | Orta düzey oyuncuların tenisini geliştirme; Maksi Tenis Basamağı Temel Taktikleri ve Kullanılan Vuruş Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
5 | Orta düzey oyuncuların tenisini geliştirme; Maksi Tenis Basamağı Temel Taktikleri ve Kullanılan Vuruş Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
6 | Orta düzey oyuncuların tenisini geliştirme; Maksi Tenis Basamağı Temel Taktikleri ve Kullanılan Vuruş Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
7 | Biyomekanik prensipler yardımıyla orta düzey oyuncuların Servis Oyun Durumu teknik analizi, eksikliklerinin belirlenip, geliştirme çalışmalarının yapılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biyomekanik prensipler yardımıyla orta düzey oyuncuların Return Oyun Durumu teknik analizi, eksikliklerinin belirlenip, geliştirme çalışmalarının yapılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
10 | Biyomekanik prensipler yardımıyla orta düzey oyuncuların Arka Çizgi Oyun Durumu teknik analizi, eksikliklerinin belirlenip, geliştirme çalışmalarının yapılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
11 | Biyomekanik prensipler yardımıyla orta düzey oyuncuların File Önü Oyun Durumu teknik analizi, eksikliklerinin belirlenip, geliştirme çalışmalarının yapılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
12 | Orta düzey oyunculara yönelik tenis öğretim programları geliştirmek | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
13 | Orta düzey oyuncuların yaptığı hatalara yönelik tenis öğretim programlarını şekillendirmek. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
14 | Orta düzey oyunculara yönelik yarışmalar | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ITF (2009), Coaching beginner and Intermediate tennis players | |
2 | ITF (1998), İleri Düzey Antrenörün El Kitabı Richard Schönborn (2000), Advanced Techniques For Competitive Tennis, (2nd Edition), Meyer & Meyer Sport (UK) Ltd. | |
3 | Tenis Teknik ve Taktikleri. 2.baskı Osman Kermen Nobel Yayıncılık2002. | |
4 | “Tenise Başlarken,Öğretmenin El Kitabı”,Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını No: 1 Ankara,1999. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Raket, top, file |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 1 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 4 | 3 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 1 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |