Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT344 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT344 Adı: BİNİCİLİK- UZMANLIK 2 Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUZAFFER TOPRAK KESKİN (toprakkeskin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı binicilik sporuyla ilgili birinci derecede önemli olan ileri düzey tekniklerin kuramsal ve uygulamalı öğretimidir

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Atla iletişim kurabilir PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 İleri düzey binicilik becerilerine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Binicilik okul egzersizlerine hakimdir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Binicilik kontrolünün geliştirilmesi, binicilik pozisyonunun idealleştirilmesi, binicilik destekleri, farklı yürüyüş şekli ve yönlerinin yürüme çalışmaları, binicilikte ritm, yönlendirmeler; gevşetme, temas ve ileri yönlendirilme, binicilikte anahtar tekniklerin geliştirilmesi, binicilik okul çalışmalarının öğrenimi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Binicilik kontrolünün geliştirilmesi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem
2 Binicilik kontrolünün geliştirilmesi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem
3 Binicilik pozisyonunun idealleştirilmesi; dresaj oturuşu, hafif oturuş Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem
4 Binicilik pozisyonunun idealleştirilmesi; el ve ayak pozisyonu,
5 Binicilik destekleri; vücut ağırlığı ve oturuş desteği Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem
6 Binicilik destekleri;dizgin ve el ve bacak desteği, yardımcı destekler, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem
7 farklı ilerleme çalışmaları; yürüme, tırıs gitmek, baskılı tırıs gitmek, eşkin sürüş, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem
8 Ara Sınav
9 farklı yürüyüş yönlerinin yürüme çalışmaları; durdurmak, geri itmek, diagonal gidiş, geçiş Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem
10 Binicilik ritmi geliştirme Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem
11 Yönlendirmeler; gevşetme, temas ve ileri yönlendirilme, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem
12 Binicilikte anahtar tekniklerin geliştirilmesi; Fleksiyon, Eğilme, Sendeleme Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem
13 Binicilik okul çalışmalarının öğrenim; 10-15-20m daire çalışmaları Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem
14 Binicilik okul çalışmalarının öğrenim; Yarım daire, sekiz, parabol, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem
15 Binicilik okul çalışmalarının öğrenim; üç daireli kavisli yol geçişi, uzun kısa diagonaller, farklı hızlarda köşe dönüşü Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 McNeil H., H.( 2011) 40 Fundamentals of English Riding: Essential Lessons in Riding Right, Storey Publising, North Adams
2 Dennis D., R., McCully J.,J. (2004) The Rider's Fitness Program: 74 Exercises & 18 Workouts Specifically Designed for the Equestrian Storey Publising North Adams.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Binicilik ekipmanları, bilgisayar, projektor, başlık

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 2 1 2
binicilik uygulaması 0
0
Toplam İş Yükü 136