|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
OSMAN DİŞÇEKEN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, sürat, esneklik ve koordinasyon özellikleri hakkında kuramsal bilgiye sahip olup bireysel sürat, esneklik ve koordinasyon antrenmanları planlamayı ve uygulamayı öğretebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sürat antrenmanları hakkında kuramsal bilgiye sahip olur |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Esneklik antrenmanları hakkında kuramsal bilgiye sahip olur. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Koordinasyon antrenmanları hakkında kuramsal bilgiye sahip olur. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Bireysel sürat, koordinasyon ve esneklik antrenmanı planlama becerisini kazanır |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bireysel ve takım sporlarında sürat antrenmanları, esneklik geliştirme yöntemleri, koordinasyon antrenman yöntemlerini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Esneklik antrenmanın fizyolojik temelleri | anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap |
2 | Esnekliğin tanımlanması ve çeşitleri | anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap |
3 | Esnekllik antrenmanlarının akut etkileri | anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap |
4 | Esneklik antrenmanlarının uygulanması | anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap |
5 | Süratin tanımlanması ve çeşitleri | anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap |
6 | Sürat antrenman yöntemleri | anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap |
7 | Sürat antrenman yöntemlerinin uygulanması | anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sürat antrenman yöntemlerinin uygulanması | anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap |
10 | Koordinasyon antrenmanlarının tanımlanması | anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap |
11 | Koordinasyon Antrenmanları ve Testler | anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap |
12 | Koordinasyon antrenmanlarının ve testlerin uygulanması | anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap |
13 | Çeviklik antrenmanları | anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap |
14 | Çeviklik antrenmanlarının uygulanması | anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap |
15 | Çeviklik Testleri | anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Jonathan, J., Dietz, C., Malone, M., (2008). Training Explosiveness: Weightlifting and Beyond. Strength and Conditioning Research. 30:6, 14-22. | |
2 | Baechle, T.R., Earle, R.W., Wathen, D., (2000). Resistance Training. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 395-425, Champaign IL: Human Kinetics. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 145 |