Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT401 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT401 Adı: ANTRENMAN VE HAREKET BİLİMİ 1 Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
OSMAN DİŞÇEKEN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, sürat, esneklik ve koordinasyon özellikleri hakkında kuramsal bilgiye sahip olup bireysel sürat, esneklik ve koordinasyon antrenmanları planlamayı ve uygulamayı öğretebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sürat antrenmanları hakkında kuramsal bilgiye sahip olur PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Esneklik antrenmanları hakkında kuramsal bilgiye sahip olur. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Koordinasyon antrenmanları hakkında kuramsal bilgiye sahip olur. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Bireysel sürat, koordinasyon ve esneklik antrenmanı planlama becerisini kazanır PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bireysel ve takım sporlarında sürat antrenmanları, esneklik geliştirme yöntemleri, koordinasyon antrenman yöntemlerini içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Esneklik antrenmanın fizyolojik temelleri anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap
2 Esnekliğin tanımlanması ve çeşitleri anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap
3 Esnekllik antrenmanlarının akut etkileri anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap
4 Esneklik antrenmanlarının uygulanması anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap
5 Süratin tanımlanması ve çeşitleri anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap
6 Sürat antrenman yöntemleri anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap
7 Sürat antrenman yöntemlerinin uygulanması anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Sürat antrenman yöntemlerinin uygulanması anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap
10 Koordinasyon antrenmanlarının tanımlanması anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap
11 Koordinasyon Antrenmanları ve Testler anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap
12 Koordinasyon antrenmanlarının ve testlerin uygulanması anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap
13 Çeviklik antrenmanları anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap
14 Çeviklik antrenmanlarının uygulanması anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap
15 Çeviklik Testleri anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, beceri geliştirme yöntemi, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Jonathan, J., Dietz, C., Malone, M., (2008). Training Explosiveness: Weightlifting and Beyond. Strength and Conditioning Research. 30:6, 14-22.
2 Baechle, T.R., Earle, R.W., Wathen, D., (2000). Resistance Training. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 395-425, Champaign IL: Human Kinetics.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 1 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 8 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 1 5
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 14 42
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 145