Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT405 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT405 Adı: KİNANTROPOMETRİ Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilere kinantropometri, vücut kompozisyonu, yetenek seçimi konularında temel kavramları öğretmektir. Dersin amaçlarından biri de öğrencilerin, vücut kompozisyonunun belirlenmesinde kullanılan yöntemleri tanımalarını sağlamak ve başlıca ölçüm yöntemlerini uygulayabilme becerilerini geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bireylerin somatotipini belirleyip değerlendirebilir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Kinantropometri ve vücut kompozisyonu hakkındaki temel kavramları açıklayabilir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Vücut kompozisyonu ve spor performansı arasındaki ilişkileri açıklayabilir. PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Vücut kompozisyonunu sağlık ve sporla ilişkili olarak değerlendirebilir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İnsan vücut yapısının hareket ve spora bağlı olarak değişimini; somatotip, vücut endisleri ve kompozisyonu kavramlarını ve bunlara ait temel antropometrik ölçüm teknikleri ile yetenek seçimi konularını içerir. Ayrıca, DEXA, hidrostatik tartım, BODPOD gibi ileri ölçüm tekniklerine de değinilmektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kinantropometriye genel bakış Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma
2 LAB: Ağırlık ve boy ölçümleri Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma
3 LAB: Çap ölçümleri Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma
4 LAB: Çevre ölçümleri I Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma
5 LAB: Çevre ölçümleri II Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma
6 LAB: Deri kıvrım kalınlıkları I Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma
7 LAB: Deri kıvrım kalınlıkları II Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma
8 Ara Sınav
9 Vücut kompozisyonu değerlendirme yöntemleri ve kestirim formülleri Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma
10 Biyoelektrik impedans Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma
11 Somatotip Belirleme Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma
12 Somatotip ve performans Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma
13 Yetenek seçimi I Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma
14 Yetenek seçimi II Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma
15 Genel Sınav Hazırlığı Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bloomfield, J., Ackland, T.R., Elliot, B.C. (1994). Applied Anatomy and Biomechanics In Sport. Blackwell Scientific Pub., London.
2 Malina R, Bouchard C, Bar-Or (2004). Growth, Maturation and Physical Activity. Human Kinetics. Champaign, Illinois.
3 Carter JE, Heath BH (1990). Somatotyping ? Development and applications. Cambridge Studies in Biological Anthropology. Cambridge. Cambridge University Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 2 5
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 5
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 11 22
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 2 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 2 1 2
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 120