|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; öğrencilere kinantropometri, vücut kompozisyonu, yetenek seçimi konularında temel kavramları öğretmektir. Dersin amaçlarından biri de öğrencilerin, vücut kompozisyonunun belirlenmesinde kullanılan yöntemleri tanımalarını sağlamak ve başlıca ölçüm yöntemlerini uygulayabilme becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bireylerin somatotipini belirleyip değerlendirebilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Kinantropometri ve vücut kompozisyonu hakkındaki temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Vücut kompozisyonu ve spor performansı arasındaki ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Vücut kompozisyonunu sağlık ve sporla ilişkili olarak değerlendirebilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnsan vücut yapısının hareket ve spora bağlı olarak değişimini; somatotip, vücut endisleri ve kompozisyonu kavramlarını ve bunlara ait temel antropometrik ölçüm teknikleri ile yetenek seçimi konularını içerir. Ayrıca, DEXA, hidrostatik tartım, BODPOD gibi ileri ölçüm tekniklerine de değinilmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kinantropometriye genel bakış | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma |
2 | LAB: Ağırlık ve boy ölçümleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma |
3 | LAB: Çap ölçümleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma |
4 | LAB: Çevre ölçümleri I | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma |
5 | LAB: Çevre ölçümleri II | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma |
6 | LAB: Deri kıvrım kalınlıkları I | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma |
7 | LAB: Deri kıvrım kalınlıkları II | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vücut kompozisyonu değerlendirme yöntemleri ve kestirim formülleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma |
10 | Biyoelektrik impedans | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma |
11 | Somatotip Belirleme | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma |
12 | Somatotip ve performans | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma |
13 | Yetenek seçimi I | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma |
14 | Yetenek seçimi II | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri Uygulama-Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bloomfield, J., Ackland, T.R., Elliot, B.C. (1994). Applied Anatomy and Biomechanics In Sport. Blackwell Scientific Pub., London. | |
2 | Malina R, Bouchard C, Bar-Or (2004). Growth, Maturation and Physical Activity. Human Kinetics. Champaign, Illinois. | |
3 | Carter JE, Heath BH (1990). Somatotyping ? Development and applications. Cambridge Studies in Biological Anthropology. Cambridge. Cambridge University Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 11 | 22 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |