|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN UZLAŞIR (serkanuzlasir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders spor yaparken oluşabilecek yaralanmalar, bu yaralanmalardan korunma, ilk müdahale, branşlara göre en sık karşılaşılabilecek spor yaralanmaları gibi temel konularda teorik ve pratik eğitim vermeyi ve öğrencilerin aldıkları eğitim ve ders anlatma becerilerini yapacakları sözel sunumlar ile tekrar gözden geçirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Spor yaralanmaları hakkında genel bilgi edinmeyi sağlayabilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Spor yaralanmalarının branşlara göre dağılımını ifade edebilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Aşırı kullanım esnasında ortaya çıkabilecek spor yaralanmalarnı ifade edebilr. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Spor yaralanmalarına yaklaşım ve ilk müdahale ile ilgili bilgi sağlayabilir. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Spor yaralanmalarına yaklaşım ve ilk müdahale ile ilgili bilgi sağlayabilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Spor yaralanmalarının çeşitleri Spor yaralanmalarının branşlara göre dağılımı Spor yaralanmalarının yaş gruplarına göre sıklığı Spor yaralanmalarının önlenmesi Aşırı kullanıma bağlı ortaya çıkabilecek spor yaralanmaları Spor yaralanmalarında sahaya dönüş süreci Spor yaralanmalarında rehabilitasyon ve tedavi modaliteleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Spor Yaralanmaları Tanımı ve Temel Kavramlar | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap, |
2 | Bölgelere Göre Spor Yaralanmaları: Üst Ekstremite I | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap, |
3 | Bölgelere Göre Spor Yaralanmaları: Üst Ekstremite II | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap, |
4 | Bölgelere Göre Spor Yaralanmaları: Alt Ekstremite I | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap, |
5 | Bölgelere Göre Spor Yaralanmaları: Alt Ekstremite II | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap, |
6 | Bölgelere Göre Spor Yaralanmaları: Omurga Yaralanmaları | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap, |
7 | Spor Yaralanmalarının Branşlara Göre Dağılımı | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aşırı Kullanıma Bağlı Oluşan Spor Yaralanmaları | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap, |
10 | Spor Yaralanmalarından Korunma: Genel Prensipler | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap, |
11 | Spor Yaralanmalarında Güncel Tedavi Modaliteleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap, |
12 | Baş ve boyun yaralanmaları ve tedavisi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap, |
13 | Spor Travmatolojisinde acil yaklaşımlar I | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap, |
14 | Spor Travmatolojisinde acil yaklaşımlar II | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap, |
15 | Final sınav hazırlık | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Doral, M. N., & Karlsson, J. (Eds.). (2015). Sports injuries: prevention, diagnosis, treatment and rehabilitation. Springer. | |
2 | Kibler, W. B. (Ed.). (2009). OKU Orthopaedic Knowledge Update: Sports Medicine 4. American Academy of Orthopaedic Surgeons. | |
3 | Khodaee, M., Madden, C., & Putukian, M. (2010). The preparticipation physical evaluation. Netter’s Sports Medicine. Saunders, an imprint of Elsevier Inc. Philadelphia, Pennsylvania, USA, 10-23. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunum |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 14 | 56 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 130 |