|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Spor ve turizmin temel kavramlarının öğretimi, turizm bilgi ile donatımı, bu bilgilerin spor teori ve uygulamalarında kullanılabilme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Spor turizminin teori ve yapısını bilebilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Konuya ilişkin kuramları bilir ve uygulayabilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Spor ve Turizm ile ilgili kavramları bilir ve kullanabilir. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Uluslararası spor organizasyonlarının spor turizmine etkilerini ve ekonomik altyapı etmenlerini bilir. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Spor turizmi kavramı,spor turizminde gelişmeler ve öneminin öğretimine yöneliktir. . | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Turizmin tanımı | Tartışma Yöntemi ,Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Turizmin dünya da ve Türkiye'de gelişimi | Tartışma Yöntemi ,Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Turizmin dünya da ve Türkiye'de gelişimi | Tartışma Yöntemi ,Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Turizm hareketleri | Tartışma Yöntemi ,Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | İnsanları Turizm Hareketlerine Yönelten Sebepler | Tartışma Yöntemi ,Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Spor Turizminin Özelliği | Tartışma Yöntemi ,Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Spor ve Turizmin Sınıflandırılması | Tartışma Yöntemi ,Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Spor Turizm Çeşitleri | Tartışma Yöntemi ,Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Spor Turizminin Etkileri | Tartışma Yöntemi ,Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Turizm Arzının Özellikleri +Turizm Arzını Etkileyen Faktörler | Tartışma Yöntemi ,Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Turizm talebinin tanımı+Etkileyen faktörler | Tartışma Yöntemi ,Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Dünya da ve Türkiye'de uygulanan Turizm Politikası+Genel amaç | Tartışma Yöntemi ,Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Turizm planlaması | Tartışma Yöntemi ,Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Dünya da ve Türkiye'de uygulanan Turizm Politikasının turizm planlaması ile karşılaştırılması | Tartışma Yöntemi ,Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atila HAZAR:"Spor ve Turizm",Detay Yayıncılık,Ankara,2007 | |
2 | Cevdet AVCIKURT;"Turizm Sosyolojisi", Detay Yayıncılık, Ankara,2003 | |
3 | Hans-Werner PRAHL;"Soziologie der Freizeit", Ferdinand Schöningh Verlag, Paderborn,2002 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 5 | 2 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |