Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT415 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT415 Adı: SPOR VE ETİK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Sporda etik ve ahlaki sorunlar bu derste araştırılıp tartışılır. Öğrenciler kendi felsefi değerleri doğrultusunda etik karar verme süreci konusunda tecrübe edinirler. .

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ahlak ve etik kavramları arasındaki farkı kavrayabilir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Yönetim alanında etik konulara hakim olabilir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Spor yönetimi alanındaki etik konulara hakim olabilir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Spor yönetimi alanındaki etik ikilemleri çözebilir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Etik kavramına genel bir bakış, yönetim alanındaki etik konular, Fair play ve Doping gibi spor etiğini ilgilendiren güncel konular.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders hakkında genel bilgilerin verilmesi. Etik kavramını tanımına ilişkin aktif tartışma. Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
2 Etik Türleri hakkında bilgi. Meta etik, normatif etik ve uygulamalı etik. Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
3 Ahlak ve etik arasındaki farklarının tartışılması. Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
4 Yönetimde etik konusuna giriş. Etik bir yönetimin amaçları. Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
5 Etik ikilemler ve yöneticilerin etik karar verme süreçleri. Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
6 Etik kod kavramı ve sporda etik kodlar. Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
7 Spor yöneticilerinin etik kodları. Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Organizasyonel etik ve IOC. Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
10 Etik Düşünme ile ilgili work-shop. Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
11 Etik durum incelemeleri 1 Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
12 Etik durum incelemeleri 2 Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
13 Etik durum incelemeleri 3 Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
14 Etik durum incelemeleri 4 Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
15 Etik durum incelemeleri 5 Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Antrenörlük Etiği ve İlkeleri Dr.Semiyha Dolaşır
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sınıf, yansıtıcı cihazlar, yayınlanmış makaleler.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 14 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 5 2 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 6 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 15 30
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90