|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sporda etik ve ahlaki sorunlar bu derste araştırılıp tartışılır. Öğrenciler kendi felsefi değerleri doğrultusunda etik karar verme süreci konusunda tecrübe edinirler. . |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ahlak ve etik kavramları arasındaki farkı kavrayabilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Yönetim alanında etik konulara hakim olabilir. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Spor yönetimi alanındaki etik konulara hakim olabilir. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Spor yönetimi alanındaki etik ikilemleri çözebilir. |
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Etik kavramına genel bir bakış, yönetim alanındaki etik konular, Fair play ve Doping gibi spor etiğini ilgilendiren güncel konular. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders hakkında genel bilgilerin verilmesi. Etik kavramını tanımına ilişkin aktif tartışma. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
2 | Etik Türleri hakkında bilgi. Meta etik, normatif etik ve uygulamalı etik. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
3 | Ahlak ve etik arasındaki farklarının tartışılması. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
4 | Yönetimde etik konusuna giriş. Etik bir yönetimin amaçları. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
5 | Etik ikilemler ve yöneticilerin etik karar verme süreçleri. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
6 | Etik kod kavramı ve sporda etik kodlar. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
7 | Spor yöneticilerinin etik kodları. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Organizasyonel etik ve IOC. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
10 | Etik Düşünme ile ilgili work-shop. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
11 | Etik durum incelemeleri 1 | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
12 | Etik durum incelemeleri 2 | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
13 | Etik durum incelemeleri 3 | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
14 | Etik durum incelemeleri 4 | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
15 | Etik durum incelemeleri 5 | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Antrenörlük Etiği ve İlkeleri Dr.Semiyha Dolaşır | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sınıf, yansıtıcı cihazlar, yayınlanmış makaleler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 14 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 5 | 2 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |