|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsan vücudu ve organizması üzerine ekstrem çevre şartlarında(Hipoksik, Hipobarik, Aşırı sıcak ve aşırı soğuk) yaşamaktan dolayı ortaya çıkan streslerin analizi biyomekanik ve yerçekimi stresinin insan vücudundaki birleşik etkileri, aşırı yükleme bağlamında insan hareketi kapasitesini ve bununla birlikte metabolik, incelemeyi amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ekstrem koşullar altında egzersiz yapan sporcularda yüksek irtifanın fizyolojik etkilerini öğrenebilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Sıcak ve soğuk ortamın egzersize olan etkisini inceleyebilir. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Hipobarik şartların organizma üzerine etkisini açıklayabilir. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Hava kirliliğinin sporcu üzerindeki etkilerini tanımlayabilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Enerji sistemleri ve sportif aktivitelerle ilişkisi | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
2 | Egzersizde kasın yakıtları: CHO, SYA ve AA metabolizması | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
3 | Oksijen açığı ve egzersizlerden sonra toparlanma | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
4 | Oksijen taşıma sistemi | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
5 | Stresli ortamlara uyum sağlama | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
6 | Isı ve nem | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
7 | Soğuk, rüzgarın kızdırması ve suya daldırma | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dünyanın hiperbarik ortamına dalmak | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
10 | Rakım: Dünyanın hiperbarik ortamı | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
11 | Hava Kirliliği: Kentte Egzersiz | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
12 | Hava Durumu ve Hava İyonları | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
13 | Bioritmik bozukluklar | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
14 | Bioritmik bozukluklar | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
15 | Genel sınava hazırlık | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Performing in extreme environments Lawrence E. Armstrong, Phd | |
2 | • Hanns-Christian Gunga, Human Physiology in Extreme Environments, 2015 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |